[smartdoctor] Re: HZZO - Ugovori za 2012. - indeksacija i kazne

  • From: "BARI" <bari.sita@xxxxxxxxxxx>
  • To: <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 19 Apr 2012 11:14:15 +0200

Ako bolnica plaća kaznu za zaposlenog liječnika,logika svakako postoji.Ida

Date: Wed, 18 Apr 2012 08:29:41 +0200

From: markoradja@xxxxxxxxx
To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx

Kolega Senade,

ne mogu se nikako složiti s jednom dolje napisanom rečenicom

"No, ono što je u ovom trenutku bitnije jest slijedeće: velika većina
ispodstandardnih timova (tzv."mali timovi") nisu koncesionari, već su
djelatnici domova zdravlja, a DZ-ima se uvodi novi način kontrole i
kažnjavanja. Mi se kroz Komoru zalažemo da u slučaju kažnjavanja DZ-a, oni
ne prenesu kazne na plaće svojih djelatnika! To je problem koji ćemo trebati
rješavati!"

Ovo nije u redu, ja sam zaposlenik DZ i ne vidim razloga da zaposlenici DZ
budu zaštićeni kao "lički medvjedi", ovaka pristup je samo negativna
selekcija. Pristup ako ne želiš ništa raditi i nemisliti zaposli se u DZ je
jako loš. Što to liječnike zaposlenike DZ abolira da mogu raditi a da ne
misle na listu lijekova, pomagala, stopu bolovanja i sve ono na što ostali
(koncesionari) ugovorni liječnici moraju imati na umu.

[...]

2012/4/18 Senad Muslić <senad.muslic@xxxxxxxxxxx>

Dragi Hrvoje,

          zahvaljujem na čestitkama vezano uz aktivnosti Povjerenstva za
PZZ, jer kao što znaš (obzirom da si bio član prošlog sastava Povjerenstva
za PZZ i član Stručne radne skupine za koordinaciju, praćenje i usmjeravanje
reforme zdravstva u obiteljskoj medicini), to je vrlo nezahvalan i dozlaboga
zamoran i zahtjevan posao, a ponekad i bez rezultata.

          Dobro si primijetio, HZZO inzistira na većim kaznama za
indeksaciju. Ovdje treba napomenuti da je tijekom 2011.god (prema službenom
izviješću HZZO-a koji ću uskoro prezentirati na listu) zbog visoke stope
bolovanja bilo 238 nadzora, a zbog visokog indeksa potrošnje sredstava za
lijekove 71 nadzor. Nažalost, ne znam rezultate pojedinačnih nadzora, ali
tijekom 2011 godine učinjeno je ukupno preko 5400 nadzora u ordinacijama OM
zbog različitih razloga.

         Ja nisam rekao da je ovaj način izračuna kazni bolji, već sam rekao
da HZZO od ovog ne odustaje!

Naravno da se s time nisam složio, ali odgovoreno mi je da HZZO na ovome
inzistira obzirom da su temeljem naših argumenata pristali promijeniti način
izračuna kazni u slučaju nepoštovanja ugovornih obaveza. Te kazne su
graduirane u 4 razine (kao što sam napisao) - 1.opomena, 2.kod ponavljanja,
opomena i uskrata sredstava 500-1500 kuna (do sada 10%), 3. kod daljnjeg
ponavljanja kršenja ugovornih obaveza opomena pred raskid ugovora 1500-3000
kuna (do sada 20-30%) i 4. pokretanje postupka za raskid ugovora. Nadam se
da se slažeš da je ovdje promjena zaista značajna jer buduća najviša kazna
(3000 kuna) je u razini dosadašnje najmanje (gledano na razini standardnog
tima). Obzirom da je do sada bilo kudikamo više kazni zbog nepoštovanja
ugovornih obaveza, onda mi se čini sve ovo kvalitetnijim pomakom.

[...]

        Dakle, ukoliko pretpostavljaš da "nekolegijalno" štitimo samo
"velike timove", onda te moram razočarati. Još i ranije, a pogotovo sada
kroz Povjerenstvo, cijelo vrijeme smo zastupali sve timove PZZ-a. Naravno da
ne "vjerujemo naivno HZZO-u". Posebice stoga jer je jedino PZZ-u zadržana
količina sredstava na prošlogodišnjoj razini.

No, kako će kolege reagirati kada ugovor bude gotov, sasvim je druga stvar.

Hoće li se povesti kakva akcija sa strane KoHOM-a sada je prerano govoriti,
ali na raspolaganju su nam i neke druge metode. Hoće li se svatko od nas
pridružiti i podržati predložene aktivnosti, ovisi o svakome od nas
pojedinačno. Nažalost, iskustvo nas uči da su mnoge kolege iz svojih uskih
interesa postupile suprotno zajedničkim predloženim aktivnostima.

Uz kolegijalni pozdrav,

Senad Muslić