[SKRIVA] Re: Solipsism

  • From: Göran Jansson <jansson.g@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 8 Apr 2009 04:19:06 +0200

 Ove Ridé:

> Ja så fort det handlar om meta-diskussioner om listan och pseudonymers
> vara eller icke vara så finns det alltid något att diskutera. Men när
> skedde det att en diskussion om t ex litteratur blomstrade upp så
> spontant och passionerat som denna?
> Jag hävdar att det inte har hänt på denna lista sedan flytten.

Jag har varit med från början sedan den här listan kom på Freelist och det
är som du säger. Det är konstigt med en lista som heter Skriva, som är till
för folk som är intresserade av att skriva - men där man inte ser någon
skriva! Förutom Ahrvid förstås. Om man tittar på en månad i arkivet så
skriver ju han nästan absolut allt, som på en blogg, och så kommenterar
ibland någon av hans pseudonymer. Men aldrig har man sett en lista som är så
tom på alla riktiga medlemmar som Ahrvid påstår att den har. Ja, påstår
alltså.

Men skulle kanske ha ett nytt slagord till listan.

Skriva - för dig som gillar att skriva men inte vill skriva!

För ingen gör ju det här, inte på flera år nu. Ingen riktig medlem alltså.
Ja, förutom när det blir metadiskussion, då, som du säger, Ove.

hälsar Göran