[SKRIVA] Solipsism (var: FanFondFusk?)

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 7 Apr 2009 19:40:52 +0200

From: eva.floren@xxxxxxxxxxx
> Det här känns en smula obehagligt att bli beskylld att vara ett
> fantasifoster från Ahrvid, då blir jag lite topp tunnor rasande. Ni får
> ursäkta att jag inte kommenterat det hela tidigare. Men med tanke på
> att jag dels sitter här alldeles utan stöd från sagda källa i mitt
> alldeles egna liv så blir jag mer än irriterad och först nu gjorde min
> genomgång av de senaste dagarnas skriva-lista. Har ju haft annat för
> mig på sistone. Har du svårt att tro mig Göran när jag påstår att jag
> är en verklig person så föreslår jag dig att
  Det var ord och inga visor.
  Synpunkterna är förståeliga. Denna "Ove Ride", "nitro201", "Göran" etc vad
han använder för namn (eller sänder i form av falska mail från andra) är besatt
av tanken att ingen existerar. Solipsism kan man kalla det...
  Han är bara ute efter att provocera och bråka. Till den yttersta grunden är
orsaken att han inte tycker att SKRIVA skall kunna få ha sin bärande grundregel
om att listan är och förblir omodererad. När jag agerade för att försvara denna
viktiga princip blev han tydligen purken.
  Men det är ett mysterium varför han lägger så stor vikt vid SKRIVA. Det finns
så många andra listor han kan lalla runt och försöka förstöra på! Eller han
kunde ägna tiden åt att gå ut i parken och mata duvor, läsa en bok, plantera om
blomlandet, eller något annat.
  Nå. På något sätt är det kanske smickrande - SKRIVA är viktig! Wow. (Och så
skapas litet intresse och trafik.)

--Ahrvid

Ps. Men det intressanta för SKRIVA är och förblir saker som rör författande och
fantastik. Notera att novelltävlingen tjuvstartat, t ex.

http://www.live.com/getstarted.aspx-----