[SKRIVA] Re: Solipsism

  • From: Göran Jansson <jansson.g@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 8 Apr 2009 23:24:08 +0200

Bove Ridå:

> Han (du) vill kasta skit på mig
> för att jag står upp för sanningen.

Det var lustigt att någon som förfalskar
URL:er<http://mail.google.com/mail/er>och skapar bloggar i andras namn
vill stå upp för sanningen! Hur menar du
att man står upp för sanningen då? Och är ditt namn sanningen? Du är ju inte
ens med med ditt riktiga namn här på listan, Bove Ridå!

> (Varför
> skulle jag låtsas vara en person som väldigt uppenbart existerar "på
> riktigt"?)

Här ser man hur Bove Ridå undermedvetet projicerar sin kunskap att Olof
Bjarnason inte finns genom att skriva "på riktigt" inom citationstecken. Det
är så det ofta går till när man projicerar sina egna märkliga egenskaper på
andra.

> (Som sagt, belagt i form av att man kan se
> vilken IP-adress ett mail är skickat från)

Det har tjattrats upp till två - tre år nu om IP-adresser och jag vet att
du, Bove Ridå, säger att jag, Göran Jansson, är ett av Ahrvids påhitt. Men
så bevisa det då! Har det här inlägget samma IP-nummer som Arhvids inlägg,
till exempel?

> Narcissism kallas det visst ibland. Oftast saknas sjukdomsinsikt.

Så har vi återigen Bove Ridås projicering. Om jag bara får goda argument har
jag inga problem att erkänna att jag har fel! Det gör jag varje vecka, i
paneler med mera. Men Bove Ridå har inga goda argument och i sin frustration
tar han därför till personpåhopp i stället! Fast har man inte goda argument
kan man inte förvänta sig att folk ska erkänna att de har fel!

hälsar Göran