[SKRIVA] Re: Om Eurocon i stadsdelspressen

  • From: Göran Jansson <jansonsfrestelse@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 27 Jun 2011 18:38:31 +0200

Ahrvid Engholm:
> stött på dem.
> Jag har. Jag kommer särskilt ihåg en person i SFSFs källare (vem låter jag
> bli att säga; han är inte med i dessa cirklar sedan länge, har väl skaffat
> sig ett civilt liv med mer innehåll...) som med eftertryck hävdade att det
> nog inte var så dumt att ha en enväldig härskare. Då slapp man en massa
> käbbel, och naturligtvis skulle denne härskare styra efter de riktlinjer
> sagesmannen tyckte var bra. Problemet är förstås att i ett sådant system
> finns inget korrektiv. Hur "klok" den enväldige än är gör han ibland fel och
> [...]

Jag kommer ihåg en person i listsammanhang som tänker och handlar på samma
sätt. Han säjer till exempel att han är helt för yttrandefrihet men sen går
han in och censurerar när fakta och åsikter som inte passar honom själv
uttrycks. Det har vi sett exempel på här på Skrivalistan sju gånger nu och
dom kommer säkert att fortsätta.

Ett annat sånt exempel är när kritik riktas mot denna persons handlande och
påståenden. Precis som till exempel Kadaffi vrålar han bara att det är
lögner, det är dynga, det är skitkastning, men det konstiga är att han inte
talar om *vad* som är lögner och dynga och skitkastning eller hur eller vad
som egentligen hände då.

Det han gör istället är att censurera.

Det talar ett mycket tydligt språk och avslöjar utan någon pardon vilket
sätt den personen tänker på.

Som tur är finns det korrektiv i såna här listsammanhang och dom kommer
fortsätta utnytjas så länge personen jag talar om håller på enligt detta
mönster.

Hälsar gör Göran