[SKRIVA] Re: Om Eurocon i stadsdelspressen

  • From: Ove Ridé <nitro2k01@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 27 Jun 2011 02:48:34 +0200

2011/6/27 Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> Ps. Favvo i repris: Strunta i "Göran Jansson", "Ove Ridé" m fl pseud. Idiot
> som vill sabotera, skriva ned och posta strunt. Pseudonym-Putten slipps lätt:
> markera mail och flytta det till Skräppost. Snart lär sig systemet och allt
> från samme avsändare junkas.

Ironin är drypande. En gång var det du som i praktiken dödade SKRIVA
genom att "flytta" listan i yttrandefrihetens namn. Nu råkar du ut för
samma problem själv. Du kan inte själv helt enkelt rensa bort vad du
tycker är troll från medlemslistan eftersom du själv skulle bryta mot
denna "grundlag" och då framstå som inkonsekvent. Istället ber du
medlemmar att markera vissa mail som skräppost.

Näe, jag tänker fortsätta att vidarebefordra allt du skickar om stora
skandalen 198x till denna lista. Det är ju enligt herrns egen utsago
av "oavvisligt allmänintresse". Eventuellt frälser du någon här,
indirekt. Varför inte berätta något om vad du tycker om den globala
upvärmningen också? Kanske frälser du någon även på den punkten?

--
/Ove

Blog: <http://blog.gg8.se/>

"Here is Evergreen City. Evergreen is the color of green forever."
-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).