[cfinformatica-grup] Re: Convocatories de Vaga

  • From: ALEJANDRO CASTAN SALINAS <acastan@xxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 7 May 2014 10:31:59 +0200

El 06/05/14 21:45, Ermengol Bota escribió:

> Hola a tothom,
> Cada any hi ha diverses convocatòries de vaga convocades des de diversos
> sindicats (alguns portant-se la contraria a vegades....), sense entrar a
> fons en el tema, simplement m'interessa saber sí algú sap d'algun lloc
> "oficial" per saber si hi ha una vaga convocada a educació o no.
>
> Aquest any per exemple, els alumnes, bastant despistats :-), varen dir
> que hi havia una vaga convocada, quan les webs que havien trobat era de
> la convocatoria d'una del 2013 :-D
>
> O la propera del 8 de maig, per exemple no tenim clar si afecta només a
> [...]

Hola Ermengol,

Crec que bàsicament hi ha la web de dos sindicats d'estudiants de
secundària majoritaris: el Sindicat d'Estudiants (SE), i el Sindicat
d'Estudiants dels Paisos Catalans (SEPC), en guerra amb l'anterior.

 - http://www.sindicatdestudiants.net/
 - http://sepc.cat/

Quan un convoca una jornada de lluita o de vaga, l'altre ho fa també però
en dies diferents, i de vegades penja tweets cridant a boicotejar la vaga
del primer, perquè té relació amb el Sindicato de Estudiantes d'ambit
estatal.

Aquesta situació a mi sempre m'ha recordat La Vida de Bryan:

  http://www.youtube.com/watch?v=99I2TY_3cK8
  http://www.youtube.com/watch?v=qYsi35wFeG0

Com podras comprovar, els alumnes sembla que no segueixen el SEPC perque
van a les mobilitzacions que del SE que el SEPC crida a no anar. En canvi,
després també s'apunten a les vagues del SEPC. Vamos, que els alumnes
s'apunten a totes. Amb aquesta energia, sembla que les coses hagin de
canviar ja i que el sistema hagi de caure en un moment o unaltre)

Però veuràs que aquests sindicats criden a jornades de lluita i
mobilitazacions, en canvi els alumnes només s'apunten a no venir a classe.

Per exemple:

Durant els últims dos anys han estat cridant a mobilitzacions que eren un
dilluns d'assamblea (estudiants, família i professorat), tres dies de vaga
amb manifestació, i un divendres d'assemblea valorativa (estudiants,
families i professorat).

Haureu vist que els estudiants s'apuntaven als tres dies de no venir a
classe, però que segurament no feien assemblees, ni muntaven piquetes
informatius. Jo els tres cursos anteriors vaig anar a totes les
manifestacions convocades per estudiants, per recolçar la lluita dels meus
alumnes que havien decidit fer vaga. Només un cop en tres cursos em vaig
trobar un alumne meu en una manifestació d'estudiants. La resta debien
estar acavant amb el sistema des del sofà de casa, jugant amb la XBox.

A aquestes mobilitzacions d'estudiants tampoc m'he trobat mai a cap dels
companys professor dels que parlaven tothora dels drets dels estudiants.
Bàsicament erem un o dos professors de FP i un o dos professors de
secundària, puretas, asenyalats pels estudiants com els "secretas" de la
mani.

Unaltre exemple:

Unaltre sindicat més que no coneixia, l'AJEC ( http://www.ajec.cat/ ),
crida a recolçar la vaga universitària de dijous ("L'AJEC dóna suport a la
vaga universitària del pròxim dijous 8 de maig").

Mentrestant el SEPC crida a tres dies d'organització i mobilitzacions sense
vaga el 6, 7 i 8 de maig (" Tres dies que serveixin perquè cada centre
educatiu traci una estratègia mobilitzadora que li permeti avançar en la
seva lluita local així com per a analitzar aquest curs")

Quants estudiants dels vostres s'han apuntat a mobilitzar-se el 6, 7, i 8?

En canvi quants estudiants vostres s'han apuntat a faltar a classe el 8?

Els heu preguntat que faran els que no venen a classe el 8?

El sistema ha d'estar acollonadíssim.

Buenu, m'ha quedat un missatge carregat de cinisme on al primer paràgraf
intento contestar al que preguntaves però on acavo vomitant tot de coses
que porto dintre.

Crec que hem d'animar i ajudar als estudiants a que s'organitzin, i que si
es volen apuntar a mobilitzacions, que s'apuntin a tota la mobilització i
no només a no venir a classe.

Als meus temps, quan no voliem classe feiem campana. Amb la pluja d'òsties
que està caient, no puc entendre que davant convocatòries de vaga tot el
facin sigui quedar-se a casa per no fer classe.

--
Àlex Castán Salinas
Institut Ausiàs March