[cfinformatica-grup] Re: Convocatories de Vaga

  • From: Pau Avellan <pauavellan@xxxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 7 May 2014 11:50:34 +0200

*En el escrit que abans us he passat diu clarament que per realitzar una
vaga no cal cap oficialitat de res. Ni cap sindicat que ho legitime.
Simplement es reuneixguen els alumnes i prenen la decisió de fer la vaga.
Recordar-vos que les faltes i els exàmens vulneren el dret a vaga, ja que
no es pot penalitzar el dret a vaga de cap manera.*

La 2ª part del 2on paràgraf de l’article 8 de la LODE (Ley Orgánica 8/85)
estableix:

“*En los términos que establezcan las Administraciones educativas, las
decisiones colectivas que adopten los alumnos, a partir del tercer curso de
la educación secundaria obligatoria, con respecto a la asistencia a clase
no tendrán la consideración de faltas de conducta ni serán objeto de
sanción, cuando éstas hayan sido resultado del ejercicio del derecho de
reunión y sean comunicadas previamente a la dirección del centro.*”
És a dir, a partir de 3er de l’ESO els estudiants poden decidir no assistir
a classe col•lectivament (és a dir, fer vaga) amb els únics requisits de
decidir-ho en una reunió d’estudiants (preferentment una assemblea
d’estudiants) i comunicar la decisió a la direcció del centre. Comunicar
prèviament!.......

*Intentar criminalitzar els sindicats, siguen d'estudiants o de
treballadors o el que siga em sembla prou antidemocràtic. Per mi els
sindicats tindràn els seus pros i els seus contres, però la seva feina
consisteix en defendre els nostres drets, ho faran millor o pitjor però ho
fan a la seva manera. Intentar treure-li utilitat a la seva feina, o
desvirtuar la seva funció és tirar-nos pedres sobre la nostra teulada.*

*Als qui els preocupen la poca colaboració o poca assistència i/o
participació en els moviments socials dir-los que va intrinsecament lligada
amb l'essència de la societat (borreguisme). El meu pare va combatre la
dictadura de Franco, i sempre m'ha dit que eren 4 gats. Avui en dia tots
som democràtes, no? Però quants hagueren fet alguna cosa per combatre-ho?*

*Pau Avellan*

El dia 7 maig de 2014 10.50, Ermengol Bota <ermengol@xxxxxxxxx> ha escrit: