Re: M 82 - hvorfor mågevinger i den ene side?

  • From: "Claus Jensen" <MrJensen@xxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 15 Apr 2010 14:37:05 +0200

Hej Michael

Jeg har også en ide.
Jeg ved at du har afvist det tidligere, som værende et problem.
Hvad nu hvis der er problemen, dels med centering og dels med
bevægelse af dit faststar system.
Du ved at jeg har bemærket det ved foreningens C-14 på Kroppedal.
Jeg mener stadigvæk at den mindste bevægelse/manglende centering
i dette system resulterer i voldsomme konsekvenser for fokus???
Jeg ved ikke om dette er rigtigt, det er kun en fornemmelse.

Hilsen Claus

PS hvis det sidder "løst", så må det jo også variere, hvis kikkerten
hælder til øst eller vest?