[smartdoctor] Prijenos zdravstvenog kartona

  • From: J Soic <jsoic@xxxxxxxxx>
  • To: Listaaa <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>, KoHOM PGŽ <kohom-pgz@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 24 Oct 2013 22:33:12 -0700 (PDT)

Nedavno se na listi spominjala tema zdravstvenog kartona.
Mislim da mi imamo nekoliko problema vezanih za kartone koji se gotovo nikada
ne spominju, a tiču se prijenosa kartona kod prijelaza pacijenta od jednog
liječnika drugom.
Osim MCSa, niti jedan program to ne omogućava u elektronskom obliku. A i MCS
samo onda kada pacijent prelazi kod doktora koji također koristi MCS. U
Vegasoftu import i export kartona dosad nikad nije funkcionirao. O eventualnom
transportu iz jednog programa u drugi, možemo samo sanjati.
Informatizacija je počela 2008.g, a u nekim ordinacijama i ranije. To znači da
ja danas dobijem pacijena o kojem nema podataka u kartonu za gotovo 5 godina?!
Jer na žalost, većina kolega jedva da i pošalje papirnati karton, a kamo li da
još i printa tih pet godina, što je vrlo nekolegijalno, a i protupropisno. Čak
niti nekakvo pismo liječnika s popisom dijagnoza ili recentne terapije.
Prije par godina, usred ljeta došao mi je pacijent psihotičan i agresivan s
terapijom risperidonom uz preporuku specijalista i još hrpom ozbiljnih
psihofarmaka. Čovjek mi je nabrojao sve svoje lijekove, a kartona nigdje?!
Najzad je sestra poslala karton, ali u njemu nije bilo ničega od 2008. na
ovamo?! Pacijent je postao agresivan i neugodan. Srećom mojom, radilo se o
kolegi kojeg dobro poznam i kojeg sam bez problema taj čas mogla nazvati i
prekinuti mu godišnji odmor pa mi je prenio što pacijent uzima i po čijem
nalazu. No moglo je i ne biti tako.
Prije mjesec dana iz doma Maričić Lidije u Novom Vinodolskom vraća mi se
pacijent koji je tamo bio blizu godinu dana. To baš nije tipičan slučaj, je li,
očekujemo valjda da će tamo i umrijeti?! Uglavnom, pacijent je dijabetičar i
hipertoničar i kardiopat na inzulinu, a vraća se bez kartona, bez ikakve
medicinske dokumentacije i traži svoje lijekove?! Okej, već je prije bio kod
mene pa znam o kojim se lijekovima radi. (a mogao je otići i nekom trećem
doktoru?!) Odnosno, nadam se da znam, jer možda se nešto i promijenilo za sve
ovo vrijeme?! Uzalud molimo obitelj da dostave karton. Najzad karton stiže, ali
u njemu niti riječi. Da, vrlo je profitabilno prije novih ugovora bilo uzimati
te domove u skrb, jelda? Ali da bi se vodila neka medicinska dokumentacija....?
Valjda ima negdje, u računalu nekog kolege/kolegice...? Nazovem dom. Međutim,
dotična g-đa Maričić je po struci njegovateljica. Radi se o trogodišnjem,
strukovnom
 zdravstvenom usmjerenju pa valjda nisam trebala očekivati nikakvo
razumijevanje za ovaj problem, ali ja naivno ipak jesam, pa sam doživjela vrlo
neugodnu scenu i da u čemu je problem, pa pacijent je dobro i šta ja sad tu
hoću i šta kompliciram?!
Eto, to je naša svakodnevica. Koju si stvaramo mi sami. Ne nekakav mrski HZZO,
niti kolege SKZZ iz bolnice, niti ministar zdravlja!
Jadranka Šoić, Rijeka