[smartdoctor] Re: [smartdoctor] HZZO i smjernice i praćenje propisivanja prema šifri liječnika

  • From: J Soic <jsoic@xxxxxxxxx>
  • To: "smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx" <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 24 Oct 2013 22:08:45 -0700 (PDT)

O HZZOovim smjernicama za antibiotike, dalo bi se dosta diskutirati. Međutim,
slažem se s vama Dijana.
Ono što bih ja voljela znati jest - zašto se netko od kolega odluči za primjenu
azitromicina za dijagnozu angine, a da pacijent pritom nije alergičan na
penicilin? Pogotovo kad su djeca u pitanju. Takvu terapiju vrlo često vidimo
kod pacijenata koji odlaze u dežurne službe liječnika obiteljske medicine
vikendom, pa bih voljela čuti vaše komentare?
Hvala,
Jadranka Šoić

On Thursday, October 24, 2013 7:32 PM, Dijana RS <dijana.rs1@xxxxxxxxx> wrote:

Poštovane kolegice i kolege,

Kao što znate, KoHOM ( i prošli i sadašnji saziv IO-a), kao
i Povjerenstvo za PZZ pri HLK-u su tražili na zahtjev svojih članova od HZZO-a
da se počne pratiti propisivanje lijekova prema liječnicima koji su indicirali
i propisali određenu terapiju.
I na naše zadovoljstvo imamo indicije i saznanja da se počelo
pratiti propisivanje lijekova i poštivanje smjernica i za nas i za kliničare
čija šifra stoji na receptima u onim „kućicama“.
No, ovim putem pozivamo sve kolegice i kolege da još jednom
provjere ISKRA smjernice, NICE smjernice i ostale kojima raspolažemo.
 Naime, kao što HZZO
prati da li se držimo njihovih smjernica i mi, a od sada i kliničari, tako
prate i analiziraju da li se poštuju smjernice u propisivanju antibiotske
terapije
koja je u našoj domeni i za koje smo mi odgovorni. Iz toga proizlazi da bi svi
trebali razmisliti što ćemo i kako ćemo napisati kada nam pacijent dođe u
ordinaciji, pogotovo prije nego mu napišemo lijek na koji nas sami pacijenti
često tjeraju.
Ovim putem pozivam sve kolegice i kolege da ne nasjedaju na
insistiranje pacijenata koji nešto „traže i zahtjevaju“ već da svatko od nas
radi prema pravilima struke i znanju koje posjedujemo i stalno nadograđujemo.
Inače ćemo si sami biti krivi za kontrole u ordinacijama i potrebu dodatne
edukacije ili pak financijske kazne.

Lp, Dijana