[slikom] Re: Odgovori na pitanja u vezi sa AlfaNum projektom

  • From: "Vlado Delic" <vdelic@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 19 Nov 2007 15:24:46 +0100

Hvala Mariji na podrsci i predlozima u vezi sa audio bibliotekom.
Ovaj email s mojim odgovorima prosledicu i saradnicima u AlfaNumu koji rade na
razvoju Audio biblioteke, pa ce oni eventualno dopuniti moje odgovore.
Marijina pitanja:"Sta je sve potrebno da bi se neka knjiga nasla u ovakvoj
audio biblioteci?" Mislim uopsteno, ne na neke strogo tehnicke detalje. "Da li
je moguce da neka izdanja strucnih casopisa koja izlaze na Srpskom, ali ciji
brojevi se ne mogu naci na internetu, barem ne na nasem jeziku, budu
pohranjivana u ovoj aplikaciji?"

Moji odgovori: Procedura za unos je maksimalno pojednostavljena, traje do par
minuta i prilagodjena je da je mogu raditi i osobe ostecenog vida. Unos knjiga
vrsi se na serveru, a imamo ideju da to podrzimo i na klijentskoj aplikaciji.
Unosi se naslov, ime autora, zanr, izdavac i jezik i treba samo toliko vremena
da se to upise. To su podaci koji se mogu kasnije koristiti za pretragu. Knjige
se unose u elektronskom tekstualnom formatu i nova verzija aplikacije podrzava
sve tekstualne formate, a aplikacija ih cuva u html formatu koji je i najcesci
na Internetu. Mali je problem sto se gubi informacija o rednom broju stranice
koji je postojao u wordu i sl. Pored knjiga mogu se na isti nacin ubaciti i
casopisi i bilo koji drugi pisani materijal. Za potrebe univerzitetskih
udzbenika mozda cemo predvideti jos neka polja za pretragu.

Pozdrav,
prof. Delic