[slikom] Re: Maestrotranslate-pitanje

  • From: Ninoslav Stankovic <ninoslavstankovic@xxxxxxxxx>
  • To: slikom@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 9 Nov 2013 14:12:08 +0100

Mozes ti da podesis i prevodis s bilo kog jezika rec po rec ili ceo
tekst, to uvek nece pomoci... Ako napises kad na vrbi rodi grozdje, to
je poseban idiom, stilska figura ili vec sta, te bukvalno znacenje
nece imati na engleskom nikakvog smisla. Zato se i uce strani jezici,
a vecina njih ima izraze, fraze, pojmove koji imaju prenosno ili
pezorativno znacenje, ili imaju vise znacenja... Dakle, sve mora da se
radi s razumevanjem, razlogom, smislom i logicki, a u duh jezika,
sintaksu i ostalo se ulazi ucenjem, ucenjem i samo ucenjem...
Izvinjavam se zbog Off topic sadrzaja ovog maila, ali sam smatrao da
neke stvari treba razjasniti, kako bi se shvatilo da programi za
prevodjenje mogu biti solidne pomocne alatke, ali ne mogu zameniti
ljudski mozak.