[uppsalapendeln] SV: Re: Inför m �te med SJ: input önsk as!

  • From: "Eva Paalzow Star Sollentuna" <eva.paalzow@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 06 Feb 2003 09:21:54 +0100

För några år sedan, jag tror det var vintern 1985, var det ännu värre än nu
????. Redan på den tiden skrev jag och krävde ett årskort i 1:a klass som
kompensation. Någon som helst kompensation har, som ni förstår, inte utgått.
Jag hade en extrasäng som jag tog in på kontoret och sov i under den vintern då
och då - det var ingen idé att chansa på att åka hem!
Vid ett samtal med Christina Gordon för några veckor sedan framförde jag åter
kravet på årskortskompensation, men som en medresenär sade i morse när jag
delade ut våra infoblad- de ("SJ") verkar ha vax i öronen!
mvh Eva Paalzow

>>> Gustav.Ohman@xxxxxxxx 02/06/03 09:09am >>>
Egentligen är det en punkt som borde tas upp igen och igen och igen:

När och hur tänker SJ (och i förekommande fall banverk etc) kompensera oss
resande för åratals misskötsel av tågtrafiken?

Bjud på ett månadskort, bjud på en valfri tågresa, vadsomhelst, men visa för en
gångs skull lite förståelse och god vilja.

/Gustav, åter sen till jobbet :-(