[uppsalapendeln] Re: SV: Re: Inför m Xte med SJ: input önsk as!

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 06 Feb 2003 09:30:07 +0100

jag tycker att vi skall vara tydliga mot SJ - skärper de sig inte, kommer vi aktivt att motarbeta dem:

*kräva att de byts ut mot annan operatör

*lobba för att SJ "byts ut" hos politiker, Näringslivsdepartement, landshövdingen, via de riksdagsledamöter som stödjer oss, kommunpolitikerna...

*arbeta för en gruppstämning mot SJ för uteblivna leveranser av tågtrafik enligt specifikation.

*aktivt arbeta ihop med konsumentverket/KO för att få så skärpta regler som möjligt vad avser reseoepratörernas ansvar gentemot kunder (resegaranti, t ex).

*regelbundet medverka i media (radio, TV, tidningar) med aktiv opinionsbildning mot SJ och Banverket.

/F

Eva Paalzow Star Sollentuna wrote:

För några år sedan, jag tror det var vintern 1985, var det ännu värre än nu ????. Redan på den tiden skrev jag och krävde ett årskort
i 1:a klass som kompensation. Någon som helst kompensation har, som ni förstår, inte utgått. Jag hade en extrasäng som jag tog in på kontoret och sov
i under den vintern då och då - det var ingen idé att chansa på att åka hem!
Vid ett samtal med Christina Gordon för några veckor sedan framförde jag åter kravet på årskortskompensation,
men som en medresenär sade i morse när jag delade ut våra infoblad- de ("SJ") verkar ha vax i öronen!
mvh Eva Paalzow

Gustav.Ohman@xxxxxxxx 02/06/03 09:09am >>>

Egentligen är det en punkt som borde tas upp igen och igen och igen:

När och hur tänker SJ (och i förekommande fall banverk etc) kompensera oss resande för åratals misskötsel av tågtrafiken?

Bjud på ett månadskort, bjud på en valfri tågresa, vadsomhelst, men visa för en gångs skull lite förståelse och god vilja.

/Gustav, åter sen till jobbet :-(