[uppsalapendeln] Re: Ang: SV: Re: Inf Xr möte med SJ: input önsk as!

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 06 Feb 2003 09:25:26 +0100

dubbelfel, tycker jag, först dras "trogna2 avgångar in (x.10 kvällstid), istället behåller man "osäkra" avgångar (x.40) som, visar det sig med önskvärd tydlighet nu,
blir våldsamt försenade pga att det snöar och är kallt. I praktiken kan man ju säga att det är hart när omöjligt att ta sig hem kvällstid när det ser ut så här...!

Ni som är lite "erfarna" - det finns ju tåg som vi inte "får" åka med (ej med i tabellen) men som ändå ibland tar med Uppsalabor?, jag tänker på X2000 kl 20.25 och, som nedan,
nattåget 23.15. Finns det fler? Jag tänker ta upp punktet med Gordon - kräva att vi får ta ALLA tåg som överhuvudtaget stannar i Uppsala. Även X2000.

/F

Kerstin.Ramden@xxxxxx wrote:

I kväll har vi åter drabbats i dubbelt måtto. Vi hade att bevaka Ronnie
Erikssons premiär på Scalateatern i kväll. Den slutade 21.40. Tidigare
fanns då 22.10 som skulle passat oss bra att komma hem med, men nu gällde
väntan till 22.40. Beklagligtvis noterade vi redan vid ankomst till
stationen omkring kl 22 att avgångstiden var framflyttad till 22.45. det
blev ganska snart ändrat till 22.10 men eftersom tåget då fortfarande inte
hade kommit in, valde vi att ta nattåget 23.15 - det som inte finns i vår
tidtabell, men som regelbundet går varje kväll och väldigt ofta i rätt tid,
eftersom det inte tar vägen via Eskilstuna och Hallsberg för att komma in
till plattform. När 22.40 kom iväg vet jag inte. Men jag vet att det är
omänskligt att vänta en timme och 15 minuter för att ta sig hem efter en
lång arbetsdag. Nästa arbetsdag blir ju inte senare, bara för att tågen
inte går. Min arbetsgivare, liksom de flesta andra betalar mig för att få
ett jobb utfört inte för att jag ska drälla omkring på Stockholms central.
Godnatt, alla trogna pendlare!
Kerstin

Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx> Till: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx Sänt av: Kopia: uppsalapendeln-bounce@fre Ärende: [uppsalapendeln] SV: Re: Inf ör möte med SJ: input önsk elists.org as! 2003-02-05 18:25 Sänd svar till uppsalapendeln

Straffavgifterna vid krånglande automater måste bort.

Medhålles. När felet beror på SJ ska ju inte kunden behöva betala. Att man kan reklamera och få tillbaka pengarna i efterhand tycker jag är en dålig ursäkt.

Tåg som vänder och plötsligt ej går hela sträckan ­ obegripligt varför
detta ska behöva inträffa.

Det rör sig oftast om tåg som är försenade i rusningstrafik och man tar det beslutet för att inte försena andra tåg ytterligare. Det drabbar tyvärr resenärerna på just det tåget, men för övriga resenärer innebär det mindre försening.

Flytta dessa tåg åtminstone till spår 8 Som väl förlänger spår 10 norrut?

Ja, det stämmer. Det är spår 8.