[smartdoctor] Re: rasterećenje OHPB -opterećenjem PZZ-a-onog koji bi trebao obaviti 80 % usluga

  • From: "Dr. Peček" <oompecek@xxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 24 Sep 2014 14:25:24 +0200

SAZRELO JE VRIJEME ZA ULICU !!!
Dana 24.9.2014. 0:51, bari sita je napisao:

"dobili smo obavijest Haze o pilot projektu tek nakon masovnog "ventiliranja"..."

To je potpuno točno,namjeravali su sve "skuhati" kao i do sad bez nas , da mi, koji u tom budućem projektu imamo glavnu ulogu-rasterećenja ohpb-a uz dodatno opterećenje nas..sve saznamo posljednji..( mi,koji smo najopterećeniji dio sustava --tri svjetska standarda pruženih usluga...,administracija,informatizacija,financijsko,pravno,građevinsko i drugo poslovanje ordinacija...

....pisači potvrda za milijun i jednu aktivnost i potrebu građana,službi i ministarstva- a da većina toga nema veze s mjerama zdravstvene zaštite..VEĆ SA ČISTIM IZVOLJEVANJEM -- kao što je izvoljevalo ministarstvo turizma s iznajmljivačima pa se eto našlo u čudu kako je opteretilo pzz.... Besplatno ispisivanje potvrda ljudima koji na temelju njih obavljaju gospodarsku djelatnost i ostvaruju profit .Kad bi ih trebalo platiti-najedamput ne trebaju nikakve potvrde.....ČISTO IŽIVLJAVANJE -- silovanje ZZ-a

Da smo javni bilježnici već bi bili milijarderi -- politika je odredila da je SVAKI potpis javnog bilježnika VRIJEDAN (u kunama).......a potpis slome je -bezvrijedan-ali uvijek podložan kazni, jer nas može stajati gubitka posla / zatvora.....)

Osim toga dužni smo polagati račune i policiji - kad pacijent " F " poludi"...kad se naoruža..."pa kad se razoruža"....pa nove LITANIJE kad promijeni poslovnu nesposobnost.,a da ni ne znamo tko mu je i kada istu oduzeo(VJEŠTAČIO).A ako dajemo svoje mišljenje o poslovnoj sposobnosti onda valjda vještačimo iako nismo vještaci...????..To je još jedna nova prilika(pored BOLOVANJA) da nezadovoljni pacijent na nas pošalje DORH.....ili hazu...

Ako se smijem zapitati-koja druga ZZ služba ima tako obiman dijapazon usluga-zaduženja?Koja?

Zamislimo da OHPB obavi poludnevnu smjenu(zanima me koliko je u njoj pregleda????-DA LI NAS PRESTIGNU???60-120 ???),pa onda izađu u kućne posjete,napišu nekoliko nebuloznih potvrda....,koju ik-u...,ozljedu na radu u šest primjeraka za koju ako fulaju način nastanka ozljede-(da li je pao u razini sam od sebe...ili dok ga je-također u razini- ganjao krokodil(ima stvarno i krokodila u šiframa...)-onda pišu još nekoliko ispravaka na zahtjev medicine rada....;zatim zovu majstora za komp jer je crknuo od neprekidnih dorada programa(ni komp to više ne može podnijeti....)...pa vodoinstalatera jer curi voda pacijentima u WC-u...pa onda idu na poštu i šalju DTP....i tako to...A oni,OHPB... jadni,preopterećeni...

U saboru izglasan plan ZZ --a od 2006-2011 imao je zadatak smanjti opterećenje obiteljskih ordinacija tako da upisanih bude maksimalno 1500 osiguranika,a sve kako bi mi obavili 80 % zdr.potreba...

Od tada naš se posao najmanje udvostručio,ali broj pacijenata se nije smanjio...Ako preuzmemo posao HMP,OHBP-a- tko će raditi naš posao?tri svjetska standarda?

Hazo je prošle godine u programu zabilježio satnicu PZZ-a uz registrirane sve vrste postupaka dnevno -- i iznosila je od 12 do 18 sati.(bilo je dana i s 22 sata)..druga stvar je što mi za pacijenta imamo prosječno dvije minute pa zbrinemo i 120 u jednom danu?...Dokle? I pod koju cijenu?Zaista me zanima kako bi reagirao sudac na objašnjenje...znate pogriješila sam jer nisam znala za sebe...imala sam taj dan 120 pacijenata...

Pa čovjek bi mislio da samo luđaka možeš natjerati da radi tako odgovoran posao sa dvije minute po pacijentu...A nama je to normalno ?!

I neki misle da se može još?Hoće li oni odgovarati za naše pogreške kad izgorimo?Hoće li nam oni plaćati osiguranje od pogreške?Da sam osiguravajući zavod ne bi ni pristala osiguravati struku koja radi dvije minute jednog pacijenta jer su prerizični...

Piše hazo..."Smanjiti opterećenje na bolničke hitne službe kako bi stvarno hitni pravovremeno dobili potrebnu skrb"

Ima li neki pilot --smanjiti opterećenje LOM-a ,kako bi pacijenti u PZZ-u dobili primjerenu skrb? Ida

Naravno da rješenja za ZZ ima...

Nisu čak ni prekomplicirana.Smanjiti administriranje u PZZ,prilagoditi informatizaciju isključivo našim potrebama,omogućiti obavljanje svih DTP usluga za koje smo osposobljeni u PZZ-u bez limita-ZA SVE-bez obzira na ugovore-jer mi smo uvijek jeftiniji-A PACIJENTU NAJDOSTUPNIJI.Omogućiti upućivanje iz svih praksi u sve ostale prakse bez ikakvih ograničenja(netko će raditi UZV,netko krioterapiju,netko fiz.terapiju)-jer tako se rasterećuje skuplja SKZZ...Jedino tako,s dovoljnim brojem PLAĆENIH usluga IMA SMISLA ULAGATI u opremu... Za par obavljenih UZV-a kupovati aparat za 70 000 kuna i više -- koji se uopće ne amortizira(pa ga redovno servisirati i kupovati potrošni materijal) je nonsens...Medikol-u je ugovor s hazom omogućio povrat uloženih milijardi i profit u tri godine,a ne trebam spominjati koliko košta pet-CT aparat.A mi smo PRIMARNA ZZ !

.PZZ-u treba omogućiti da zaposli bilo koga od potrebnih djelatnika ukoliko se proširi obim posla(Jer sami to NE MOŽEMO uz tri svjetska standarda usluga...).A i diskriminirani smo prema zubarima(s manjim opsegom posla) koji mogu zapošljavati....

.Nezaposleni na burzi će to jedva dočekati.... A državi još doprinosa..

Pacijenti će samoinicijativno ulaziti u sustav SKZZ-a dok god to budu mogli i /ili trebali..Ako budu većinu potreba ostvarili u PZZ-u,smanjiti će se odlazak u SKZZ..

Kaže hazo"Trijažni proces obavlja posebno educirano osoblje koje diferentna hitna stanja odmah upućuje u OHBP ili specijalističku ambulantu, a akutna nekomplicirana stanja u AZAS."

Pa neka posebno educirano osoblje(ako je tako sigurno što je što); akutna nekomplicirana stanja uputi doma ili im naplati,ili si nek nekomplicirani sami odaberu hoće li doma ili će platiti...

POŠTO JE TO VRLO SUBJEKTIVNO ,ODGOVORNO,RISKANTNO i škakljivo...(a i poznati su nam već dispečeri i slični trijažisti),uvjerena sam da će gotovo sve biti akutna nekomplicirana stanja za koja će tek slomo napraviti pravu trijažu-nakon što pregleda baš sve.Ili će biti kao ono u Zagorju(COM)-ako dođu na nogama onda su za slomu...(pa bio infarkt,moždani i nešto slično...)

Ako SKZZ prestane pozivati na bespotrebne kontrolne preglede(kontrolu guk-a u DM tip 2 svakih tri do šest mjeseci,kontrolu TSH i titriranje terapije...svaka tri do šest mjeseci,kontrolu kardiologa kod stabilne hipertenzije bez drugih tegoba... i slične nebuloze-ali NE na način DA MI OGRANIČAVAMO pacijenta(i svađamo se s njim jer "ga uskraćujemo,a doktor u bolnici ga čeka...zvao ga je na kontrolu,....i što će on ako bude kasnije trebao tog doktora a nije mu došao na kontrolu) Pravila koja će racionalizirati sustav treba uvesti i sprovesti u djelo osiguravatelj...

PZZ treba poticajne uvjete rada,mir..prestanak mobingiranja i ugovor s osiguravateljem dostojan tako odgovornog posla;bez "milijun" bespotrebnih i kontraproduktivnih ograničenja; a koji će zadovoljiti obje strane na korist pacijenta...

Sve do sada uvedeno ,a čemu se struka protivila nije donijelo apsolutno nikakav mjerljiv napredak(smanjivanje lista čekanja,racionalizaciju potrošnje...),krajnje je vrijeme za korjenite promjene jer će ih rupa u proračunu ionako isprovocirati....I neće više moći biti one kozmetske....mazanje očiju ...Potemkinova PZZ sela i slično..JER KAD SE IZBROJE KUNE BITI ĆE OPET MINUS..

        Šalje: itomic <irenat@xxxxxxxxxxx <mailto:irenat@xxxxxxxxxxx>>
        Datum: 21.09.2014. 13:46 (GMT+01:00)
        To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx <mailto:smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
        Naslov: [smartdoctor] OHPB - AZAS

        Na ISL portalu http://hzzo.isl.hr <http://hzzo.isl.hr/> (
        navodno i na CEZIH portalu) obavijest HZZOa : ( evo prilike za
        ne samo ventilirati se, već napisati " koju svoju",  a da i
        osiguravatelj čuje i primi na znanje i ravnanje  IMA I MAIL
        azas@xxxxxxx <mailto:azas@xxxxxxx>.)

        Poštovani ugovorni partneri,

        Analizom stanja dosadašnjih dežurstava liječnika obiteljske
        medicine tijekom vikenda, koje je u nadležnosti lokalnih
        zajednica, uvidom u njihovu svrsishodnost i učinkovitost, te
        analizom velikog broja "nehitnih" stanja koja -- opterećuju
        bolničke hitne službe (70%), a na prijedlog struke, započet je
        pilot projekt organiziranja dnevne, vikend ambulante za akutna
        stanja (AZAS) u sklopu akutnih bolnica.

        Važno je napomenuti kako se ne radi o ambulanti za hitna
        stanja već o ambulanti za akutna stanja koja su u domeni
        LOM-a. Pacijenti koji dolaze u AZAS nisu pacijenti "s ulice"
        već pacijenti koji su prošli trijažnu proceduru, te potom
        upućeni u AZAS, ili su već obavljeni u OHBP-u ili nekoj hitnoj
        specijalističkoj ambulanti.

        Trijažni proces obavlja posebno educirano osoblje koje
        diferentna hitna stanja odmah upućuje u OHBP ili
        specijalističku ambulantu, a akutna nekomplicirana stanja u AZAS.

        Ukoliko LOM smatra da pacijent zahtjeva viši nivo skrbi od
        mogućnosti AZAS-a, ili poradi dvojbi oko dijagnoze, *suvereno
        upućuje (vraća) pacijenta s uputnicom C2 u OHBP ili neku od
        specijalističkih ambulanti pri bolnici na koju je "naslonjen"
        AZAS, čime pacijent ulazi u proces skrbi SKZZ temeljem
        algoritma C2 uputnice.*

        Cilj projekta je:

        - Smanjiti opterećenje na bolničke hitne službe kako bi
        stvarno hitni pravovremeno dobili potrebnu skrb

        - Omogućiti LOM-u potrebnu dijagnostiku (lab, rtg , EKG)
        tijekom dežurstva odn. rada u AZAS-u

        - Supervizija terapije propisane po otpustu iz OHBP-a ili SKZZ-a.

        - Svesti broj vikend dežurstava na racionalnu mjeru ( 1-4 x
        godišnje po liječniku OM) i podići učinkovitost

        - Omogućiti da članovi skupne prakse među sobom podijele
        dežurstva prema dogovoru

        - Osigurati pacijentu cjelovitu uslugu na jednom mjestu
        (terapija nakon izlaska iz hitnih ambulanti)

        - Poboljšati suradnju i komunikaciju PZZ i SKZZ na lokalnoj razini

        - Omogućiti informatičku podršku i bilježenje odrađenog posla
        na dežurstvu

        - Omogućiti za LOM-a financijsku održivost dežurstva kao
        oblika rada vikendom

        - Omogućiti svakom LOM-u skrb za svog pacijenta tijekom
        vikenda (ev. previjanje, parenteralna terapija, kontrola
        itd.)  kojeg, samo ako smatra potrebnim, može uputiti u AZAS
        tijekom vikenda uz popratno pismo liječniku.

        *Tek po završetku pilot projekta, a na temelju dobivenih
        pokazatelja, u suglasju sa strukom donijet će se odluka o
        opravdanosti i načinu uvođenja AZAS-a*.

        Molimo ugovorne partnere (bolnice i obiteljske liječnike) da
        se uključe u projekt (uz naknadu prema dosadašnjim pravilima
        za dežurstva) i organiziraju jedan dan u AZAS-u, kako bi iz
        "prve ruke" procijenili prednosti i mane takvog načina rada,
        te odredili potrebna mjesta dežurstva u RH.

        Svako mišljenje temeljeno na iskustvu i argumentima je
        dobrodošlo. Za sudjelovanje u projektu možete se javiti
        azas@xxxxxxx <mailto:azas@xxxxxxx>.

        Vaš hzzo

-- Nataša