[smartdoctor] rasterećenje OHPB -opterećenjem PZZ-a-onog koji bi trebao obaviti 80 % usluga

  • From: "bari sita" <bari.nikola.sita@xxxxxxxxx>
  • To: <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 24 Sep 2014 00:51:31 +0200

"dobili smo obavijest Haze o pilot projektu tek nakon masovnog
"ventiliranja"..."

To je potpuno točno,namjeravali su sve "skuhati"  kao i do sad bez nas ,  da
mi, koji u tom budućem projektu imamo glavnu ulogu-rasterećenja ohpb-a uz
dodatno  opterećenje nas..sve saznamo posljednji..(  mi,koji smo
najopterećeniji dio sustava -tri svjetska standarda pruženih
usluga...,administracija,informatizacija,financijsko,pravno,građevinsko i
drugo poslovanje ordinacija...

....pisači potvrda za milijun i jednu aktivnost i potrebu građana,službi i
ministarstva- a da većina toga nema veze s mjerama zdravstvene zaštite..VEĆ
SA ČISTIM IZVOLJEVANJEM - kao što je izvoljevalo ministarstvo turizma s
iznajmljivačima pa se eto našlo u čudu kako je opteretilo pzz.... Besplatno
ispisivanje potvrda ljudima koji na temelju njih obavljaju gospodarsku
djelatnost i ostvaruju profit .Kad  bi ih trebalo platiti-najedamput ne
trebaju nikakve potvrde.....ČISTO IŽIVLJAVANJE - silovanje ZZ-a

Da smo javni bilježnici već bi  bili milijarderi -  politika je odredila da
je  SVAKI  potpis javnog bilježnika  VRIJEDAN (u kunama).......a potpis
slome je -bezvrijedan-ali uvijek podložan kazni, jer nas može stajati
gubitka posla / zatvora.....)

Osim toga dužni smo  polagati račune i policiji - kad pacijent " F "
poludi"...kad se naoruža..."pa kad se razoruža"....pa  nove LITANIJE  kad
promijeni poslovnu nesposobnost.,a da ni ne znamo tko mu je i kada istu
oduzeo(VJEŠTAČIO).A ako dajemo svoje mišljenje o poslovnoj sposobnosti onda
valjda vještačimo iako nismo vještaci...????..To je još jedna nova
prilika(pored BOLOVANJA) da nezadovoljni pacijent  na nas pošalje
DORH.....ili hazu...

Ako se smijem zapitati-koja druga ZZ služba ima tako obiman dijapazon
usluga-zaduženja?Koja?

Zamislimo da OHPB obavi poludnevnu smjenu(zanima me koliko je u njoj
pregleda????-DA LI NAS PRESTIGNU???60-120 ???),pa onda izađu u kućne
posjete,napišu nekoliko  nebuloznih potvrda....,koju ik-u...,ozljedu na radu
u šest primjeraka za koju ako fulaju način nastanka ozljede-(da li je pao u
razini  sam od sebe...ili dok ga je-također u razini- ganjao krokodil(ima
stvarno i  krokodila u šiframa...)-onda pišu još nekoliko ispravaka  na
zahtjev medicine rada....;zatim zovu majstora za komp jer  je crknuo od
neprekidnih dorada programa(ni  komp to više ne može podnijeti....)...pa
vodoinstalatera jer curi voda pacijentima u WC-u...pa onda idu na poštu i
šalju DTP....i tako to...A oni,OHPB... jadni,preopterećeni...

U saboru izglasan plan ZZ -a  od 2006-2011 imao je zadatak smanjti
opterećenje obiteljskih ordinacija tako da upisanih bude maksimalno 1500
osiguranika,a sve kako bi mi obavili 80 % zdr.potreba...

Od tada naš se posao najmanje udvostručio,ali broj pacijenata se nije
smanjio...Ako preuzmemo posao HMP,OHBP-a- tko će raditi naš posao?tri
svjetska standarda?

Hazo je prošle godine  u programu zabilježio satnicu PZZ-a uz registrirane
sve vrste postupaka dnevno - i iznosila je od 12 do 18 sati.(bilo je dana i
s 22 sata)..druga stvar je što mi za pacijenta imamo prosječno dvije minute
pa zbrinemo i 120 u jednom danu?...Dokle? I pod koju cijenu?Zaista me zanima
kako bi reagirao sudac na objašnjenje...znate pogriješila sam jer nisam
znala za sebe...imala sam taj dan 120 pacijenata...

Pa čovjek bi mislio da samo luđaka možeš natjerati da  radi tako odgovoran
posao sa dvije minute po pacijentu...A nama je to normalno ?!

I neki misle da se može još?Hoće li oni odgovarati za naše pogreške kad
izgorimo?Hoće li  nam oni plaćati osiguranje od pogreške?Da sam
osiguravajući zavod ne bi ni pristala osiguravati struku koja radi  dvije
minute jednog pacijenta jer su prerizični...

Piše hazo..."Smanjiti opterećenje na bolničke hitne službe kako bi stvarno
hitni pravovremeno dobili potrebnu skrb"

Ima li neki pilot -smanjiti opterećenje LOM-a ,kako bi pacijenti  u PZZ-u
dobili primjerenu skrb? Ida

Naravno da rješenja za ZZ ima...

Nisu čak ni prekomplicirana.Smanjiti administriranje u PZZ,prilagoditi
informatizaciju isključivo našim potrebama,omogućiti obavljanje svih  DTP
usluga za koje smo osposobljeni u PZZ-u bez limita-ZA SVE-bez obzira na
ugovore-jer mi smo uvijek jeftiniji-A PACIJENTU NAJDOSTUPNIJI.Omogućiti
upućivanje iz svih praksi u sve ostale prakse bez ikakvih ograničenja(netko
će raditi UZV,netko krioterapiju,netko fiz.terapiju)-jer tako se rasterećuje
skuplja SKZZ...Jedino tako,s dovoljnim brojem PLAĆENIH usluga IMA SMISLA
ULAGATI u opremu... Za par obavljenih UZV-a kupovati aparat za 70 000 kuna i
više - koji se uopće ne amortizira(pa ga redovno servisirati i kupovati
potrošni materijal)  je nonsens...Medikol-u je ugovor s hazom omogućio
povrat  uloženih milijardi i   profit u tri godine,a ne trebam spominjati
koliko košta pet-CT aparat.A mi smo PRIMARNA ZZ !

.PZZ-u treba omogućiti da zaposli  bilo koga od potrebnih djelatnika ukoliko
se proširi obim posla(Jer sami to NE MOŽEMO uz tri svjetska standarda
usluga...).A i diskriminirani smo prema zubarima(s manjim opsegom posla)
koji mogu zapošljavati....

.Nezaposleni na burzi će to jedva dočekati.... A državi još doprinosa..

Pacijenti će samoinicijativno  ulaziti u sustav SKZZ-a dok god to budu mogli
i /ili trebali..Ako  budu većinu potreba ostvarili u  PZZ-u,smanjiti će se
odlazak u SKZZ..

Kaže hazo"Trijažni proces obavlja posebno educirano osoblje koje diferentna
hitna stanja odmah upućuje u OHBP ili specijalističku ambulantu, a akutna
nekomplicirana stanja u AZAS."

Pa neka posebno educirano osoblje(ako je tako sigurno što je što); akutna
nekomplicirana stanja uputi doma ili im naplati,ili si nek nekomplicirani
sami odaberu hoće li doma ili će platiti...

POŠTO JE TO VRLO SUBJEKTIVNO ,ODGOVORNO,RISKANTNO i škakljivo...(a i poznati
su nam već dispečeri i slični trijažisti),uvjerena sam da će gotovo sve biti
akutna nekomplicirana stanja za koja će tek slomo napraviti pravu
trijažu-nakon što pregleda baš sve.Ili će biti kao ono u Zagorju(COM)-ako
dođu na nogama onda su za slomu...(pa bio infarkt,moždani i nešto slično...)

Ako SKZZ prestane pozivati na bespotrebne kontrolne preglede(kontrolu guk-a
u DM tip 2 svakih tri do šest mjeseci,kontrolu TSH  i titriranje
terapije...svaka tri do šest mjeseci,kontrolu kardiologa kod stabilne
hipertenzije bez drugih tegoba... i slične nebuloze-ali  NE  na način DA MI
OGRANIČAVAMO pacijenta(i svađamo se s njim jer "ga uskraćujemo,a doktor u
bolnici ga čeka...zvao ga je na kontrolu,....i što će on ako bude kasnije
trebao tog doktora a nije mu došao na kontrolu)  Pravila koja će
racionalizirati sustav treba uvesti i sprovesti u djelo osiguravatelj...

PZZ treba poticajne uvjete rada,mir..prestanak mobingiranja  i ugovor s
osiguravateljem dostojan tako odgovornog posla;bez "milijun" bespotrebnih i
kontraproduktivnih ograničenja; a koji će zadovoljiti obje strane  na korist
pacijenta...

Sve do sada uvedeno ,a čemu se struka protivila nije donijelo apsolutno
nikakav mjerljiv napredak(smanjivanje lista čekanja,racionalizaciju
potrošnje...),krajnje je vrijeme za korjenite promjene jer će ih rupa u
proračunu ionako isprovocirati....I neće više moći biti one
kozmetske....mazanje očiju ...Potemkinova PZZ  sela i slično..JER KAD SE
IZBROJE KUNE BITI ĆE OPET MINUS..

Šalje: itomic <irenat@xxxxxxxxxxx>
Datum: 21.09.2014. 13:46 (GMT+01:00)
To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
Naslov: [smartdoctor] OHPB - AZAS

Na ISL portalu http://hzzo.isl.hr <http://hzzo.isl.hr/>   ( navodno i na
CEZIH portalu) obavijest HZZOa : ( evo prilike za ne samo ventilirati se,
već napisati " koju svoju",  a da i osiguravatelj čuje i primi na znanje i
ravnanje  IMA I MAIL   <mailto:azas@xxxxxxx> azas@xxxxxxx. )

Poštovani ugovorni partneri,

Analizom stanja dosadašnjih dežurstava liječnika obiteljske medicine tijekom
vikenda, koje je u nadležnosti lokalnih zajednica, uvidom u njihovu
svrsishodnost i učinkovitost, te analizom velikog broja "nehitnih" stanja
koja - opterećuju bolničke hitne službe (70%), a na prijedlog struke,
započet je pilot projekt organiziranja  dnevne, vikend ambulante za akutna
stanja (AZAS) u sklopu akutnih bolnica.

Važno je napomenuti kako se ne radi o ambulanti za hitna stanja već o
ambulanti za akutna stanja koja su u domeni LOM-a. Pacijenti koji dolaze u
AZAS nisu pacijenti "s ulice" već pacijenti koji su prošli trijažnu
proceduru, te potom upućeni u AZAS,  ili su već obavljeni u OHBP-u ili nekoj
hitnoj specijalističkoj ambulanti.

Trijažni proces obavlja posebno educirano osoblje koje diferentna hitna
stanja odmah upućuje u OHBP ili specijalističku ambulantu, a akutna
nekomplicirana stanja u AZAS.

Ukoliko LOM smatra da pacijent zahtjeva viši nivo skrbi od mogućnosti
AZAS-a, ili poradi dvojbi oko dijagnoze, suvereno upućuje (vraća) pacijenta
s uputnicom C2 u OHBP ili neku od specijalističkih ambulanti pri bolnici na
koju je "naslonjen" AZAS, čime pacijent ulazi u proces skrbi SKZZ temeljem
algoritma C2 uputnice.

Cilj projekta je:

-          Smanjiti opterećenje na bolničke hitne službe kako bi stvarno
hitni pravovremeno dobili potrebnu skrb

-          Omogućiti LOM-u potrebnu dijagnostiku (lab, rtg , EKG) tijekom
dežurstva odn. rada u AZAS-u

-          Supervizija terapije propisane po otpustu iz OHBP-a ili SKZZ-a.

-          Svesti broj vikend dežurstava na racionalnu mjeru ( 1-4 x
godišnje po liječniku OM) i podići učinkovitost

-          Omogućiti da članovi skupne prakse među sobom podijele dežurstva
prema dogovoru

-          Osigurati pacijentu cjelovitu uslugu na jednom mjestu (terapija
nakon izlaska iz hitnih ambulanti)

-          Poboljšati suradnju i komunikaciju PZZ i SKZZ na lokalnoj razini

-          Omogućiti informatičku podršku i bilježenje odrađenog posla na
dežurstvu

-          Omogućiti za LOM-a financijsku održivost dežurstva kao oblika
rada vikendom

-          Omogućiti svakom LOM-u skrb za svog pacijenta tijekom vikenda
(ev. previjanje, parenteralna terapija, kontrola itd.)  kojeg, samo ako
smatra potrebnim, može uputiti u AZAS tijekom vikenda uz popratno pismo
liječniku.

Tek po završetku pilot projekta, a na temelju dobivenih pokazatelja, u
suglasju sa strukom donijet će se odluka o opravdanosti i načinu uvođenja
AZAS-a.

Molimo ugovorne partnere (bolnice i obiteljske liječnike) da se uključe u
projekt (uz naknadu prema dosadašnjim pravilima za dežurstva) i organiziraju
jedan dan u AZAS-u, kako bi iz "prve ruke" procijenili prednosti i mane
takvog načina rada, te odredili potrebna mjesta dežurstva u RH.

Svako mišljenje temeljeno na iskustvu i argumentima je dobrodošlo. Za
sudjelovanje u projektu možete se javiti  <mailto:azas@xxxxxxx>
azas@xxxxxxx.

Vaš hzzo

--