[smartdoctor] Re: OHPB - AZAS

  • From: "itomic" <irenat@xxxxxxxxxxx>
  • To: <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 22 Sep 2014 14:57:10 +0200

Poštovana kolegice Nataša, moja opaska o ventilaciji išla je vezano uz naše
prvotno reagiranje na “ nešto što smo načuli “ i pri tome smo se ISPRVA ( po
mom mišljenju) ventilirali ( što ne držim negativnim ) , poslije smo i krenuli
s ( različitim ) mišljenjima iz pozicije svakoga od nas – neki koji obrazlažu
svoj stav da dežurstvo kao ikakvo uopće ne treba postojati do onih koji misle
da bi im ovakav način rada olakšao obnašanje dežurstava ( koje ionako obnašaju
– svojom ili tuđom voljom )... Evo, sada imamo priliku ne samo međusobno
izmjenjivati mišljenja već ih i uputiti onima koji , u konačnici, odlučuju.. te
se nadam da ćemo to i učiniti ( upravo i poradi kolega/ica domskih koji su “
pod moraš”..)
Koliko/ kako  sam ja shvatila ovo obrazloženje HZZOa , kolege u tom dežurstvu (
AZAS ?) NISU PREUZIMALI odgovornost za SVAKU osobu koja se javljala u OHPB
Karlovca već za one koje im je trijažna služba OHPBa poslala.. ( I takvih je ,
po pisanju kolege Lazića bilo cca 30ak) ...Apropos, u dežurstvu OM u Varaždinu
nedjeljom nikad ispod 90 NETRIJAŽIRANIH pacijenata.
Po meni, sijaset je pitanja vezano uz ovaj problem : treba li toliki pogon (
OHPB, dežurna OM i bolnička služba ) za rješavanje problema naših građana koje
mnogi od nas drže recimo banalnim... Nadalje pitanje jest imamo li drugih
načina za smanjiti pritisak na sve zdr. službe ( kojim god se kraticama zvale
), da li pacijentima ( pravima ali  i “ krivima”/ banalnima ) na ovaj način
otvaramo još jedna vrata ( a možda im je već previše vrata već preotvoreno ??),
pitanje je olakšava li rad onim našim kolegama/icama koji su primorani ionako
raditi dežurstva i koji taj posao odrađuju bez trijaže, sami u nekoj sobici s
tri drvene špatule, može li ovakav način rada u konačnici smanjiti zdr.
potrošnju, je li ovo podilaženje pacijentu, je li trenutna situacija pokazuje “
nesposobnost”/nemogućnost Zavoda za HMP, OHPBa koju bismo mi trebali
kompenzirati, kako su to rješavali drugi ( imamo kolegica/kolega koji su vani
vidjeli različite moduse rješavanja npr. grlobolja i febriliteta nedjeljom
popodne – kako su to rješavali Britanci ( uključujući i Škote   ) Nizozemci,
Katalonci, Norvežani ... ), je li ovakav oblik angažiranja OM primjenjiv za sve
dijelove Lijepe naše .. puno pitanja, na koje i mi trebamo dati neki odgovor
... Ako ga ne damo mi – dat će ga netko drugi ..U krajnjoj crti – možda projekt
pokaže da takav oblik rada OM ne polučuje dobre rezultate..
Srdačan pozdrav,
Irena TV

  Šalje: itomic <irenat@xxxxxxxxxxx>
  Datum: 21.09.2014. 13:46 (GMT+01:00)
  To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  Naslov: [smartdoctor] OHPB - AZAS

  Na ISL portalu http://hzzo.isl.hr  ( navodno i na CEZIH portalu) obavijest
HZZOa : ( evo prilike za ne samo ventilirati se, već napisati “ koju svoju”,  a
da i osiguravatelj čuje i primi na znanje i ravnanje  IMA I MAIL  azas@xxxxxxx.
)
  Poštovani ugovorni partneri,

  Analizom stanja dosadašnjih dežurstava liječnika obiteljske medicine tijekom
vikenda, koje je u nadležnosti lokalnih zajednica, uvidom u njihovu
svrsishodnost i učinkovitost, te analizom velikog broja „nehitnih“ stanja koja
– opterećuju bolničke hitne službe (70%), a na prijedlog struke, započet je
pilot projekt organiziranja  dnevne, vikend ambulante za akutna stanja (AZAS) u
sklopu akutnih bolnica.

  Važno je napomenuti kako se ne radi o ambulanti za hitna stanja već o
ambulanti za akutna stanja koja su u domeni LOM-a. Pacijenti koji dolaze u AZAS
nisu pacijenti „s ulice“ već pacijenti koji su prošli trijažnu proceduru, te
potom upućeni u AZAS,  ili su već obavljeni u OHBP-u ili nekoj hitnoj
specijalističkoj ambulanti.

  Trijažni proces obavlja posebno educirano osoblje koje diferentna hitna
stanja odmah upućuje u OHBP ili specijalističku ambulantu, a akutna
nekomplicirana stanja u AZAS.

  Ukoliko LOM smatra da pacijent zahtjeva viši nivo skrbi od mogućnosti AZAS-a,
ili poradi dvojbi oko dijagnoze, suvereno upućuje (vraća) pacijenta s uputnicom
C2 u OHBP ili neku od specijalističkih ambulanti pri bolnici na koju je
„naslonjen“ AZAS, čime pacijent ulazi u proces skrbi SKZZ temeljem algoritma C2
uputnice.

  Cilj projekta je:

  -          Smanjiti opterećenje na bolničke hitne službe kako bi stvarno
hitni pravovremeno dobili potrebnu skrb

  -          Omogućiti LOM-u potrebnu dijagnostiku (lab, rtg , EKG) tijekom
dežurstva odn. rada u AZAS-u

  -          Supervizija terapije propisane po otpustu iz OHBP-a ili SKZZ-a.

  -          Svesti broj vikend dežurstava na racionalnu mjeru ( 1-4 x godišnje
po liječniku OM) i podići učinkovitost

  -          Omogućiti da članovi skupne prakse među sobom podijele dežurstva
prema dogovoru

  -          Osigurati pacijentu cjelovitu uslugu na jednom mjestu (terapija
nakon izlaska iz hitnih ambulanti)

  -          Poboljšati suradnju i komunikaciju PZZ i SKZZ na lokalnoj razini

  -          Omogućiti informatičku podršku i bilježenje odrađenog posla na
dežurstvu

  -          Omogućiti za LOM-a financijsku održivost dežurstva kao oblika rada
vikendom

  -          Omogućiti svakom LOM-u skrb za svog pacijenta tijekom vikenda (ev.
previjanje, parenteralna terapija, kontrola itd.)  kojeg, samo ako smatra
potrebnim, može uputiti u AZAS tijekom vikenda uz popratno pismo liječniku.

  Tek po završetku pilot projekta, a na temelju dobivenih pokazatelja, u
suglasju sa strukom donijet će se odluka o opravdanosti i načinu uvođenja
AZAS-a.

  Molimo ugovorne partnere (bolnice i obiteljske liječnike) da se uključe u
projekt (uz naknadu prema dosadašnjim pravilima za dežurstva) i organiziraju
jedan dan u AZAS-u, kako bi iz „prve ruke“ procijenili prednosti i mane takvog
načina rada, te odredili potrebna mjesta dežurstva u RH.

  Svako mišljenje temeljeno na iskustvu i argumentima je dobrodošlo. Za
sudjelovanje u projektu možete se javiti azas@xxxxxxx.

  Vaš hzzo

--
Nataša