[smartdoctor] Re: FW: DORH

  • From: Ljiljana Ćenan <ljiljana.cenan@xxxxxxxxx>
  • To: "smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx" <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 20 Sep 2014 14:50:49 +0200

Dragi kolege,
Očigledno ovo još niste doživjeli (hvala Bogu što niste) pa ne shvaćate o čemu
se radi.
Pacijent ne prijavljuje DORH-u zatvoreno bolovanje, već nesavjesno liječenje i
kao posljedicu nekakvo trajno oštećenje. I onda DORH mora prikupiti informacije
da bi vidio da li ima elemenata za podizanje optužnice.

Meni se prije godinu dana dogodila slična situacija. Pacijentica je na radu
zadobila lakšu ozljedu, koju sam ja liječila. Kad je liječenje bilo pri kraju i
kad je vidjela da će bolovanje biti uskoro zatvoreno, počela je izmišljati
bolove. Još neko vrijeme nakon izliječene ozljede sam je držala na bolovanju.
Zbog upornosti u dramatiziranju sam je onda poslala ortopedu, neurologu,
fizijatru, koji su napravili čitav dijapazon svojih pretraga. Koje su sve bile
uredne. Kad sam joj konačno zatvorila bolovanje tužila je firmu (u kojoj je
ozljedu zadobila svojom nepažnjom) i mene da sam je nesavjesno liječila, da je
nisam slala specijalistima u bolnicu sve dok joj nisu nastupile trajne
posljedice?!?! Bila sam pozvana u DORH dati svoj iskaz. Srećom da sam SVE
pisala u kompjuter, od veličine ozljede, preko njezinog psihičkog stanja, do
nalaza kolega i pretraga koje su učinjene. Tako da sam svaku svoju tvrdnju
mogla potkrijepiti onim što je bilo upisano u karton.

Djelatnica DORH-a me je pitala zašto je nisam poslala na Kirurgiju da joj tamo
liječe ozljedu. Rekla sam zato što mi završeni medicinski fakultet daje
kompetencije da liječim takvu ozljedu, da sam time poštedjela pacijenticu
putovanja 15-ak km do bolnice svaki dan i da sam ja privatnica i sav zavojni
materijal potrošen na njezino liječenje plaćam sama i da je nisam savjesno
liječila i da mi je na umu bila moja korist umjesto njezine, sigurno bi mi
daleko isplativije i lakše bilo ispisati uputnicu za kirurgiju i ne vidjeti je
više do kraja liječenja i ne potrošiti ni lipe na nju. I ne prolaziti stres
sjedenja pred njima i opravdavanja. Također sam im rekla da će ona uvijek
tvrditi da je nisam dobro liječila, a ja ću tvrditi da jesam i da valjda oni
imaju nekakve nezavisne vještake koji će utvrditi tko govori istinu. Na to mi
je ona rekla da smo mi daleko od vještaka i da su oni mene morali pozvati i
čuti moju stranu priče prije nego što donesu odluku ima li elemenata kaznenog
djela ili ne i da li će nešto poduzimati ili ne.

Nisu ništa poduzeli (valjda i neće, prošlo je više od godinu dana). Znam samo
da sam se danima prije odlaska u DORH i danima nakon osjećala odvratno i žalila
što sam ikad studirala medicinu i što radim to što radim. I klela sam se samoj
sebi da ću od sada samo pisati uputnice i prebacivati posao i odgovornost na
druge. Pa kad drugi mogu biti odvratni, zašto ja uvijek moram raditi ispravno?!

No, brzo me je to prošlo i opet radim kao i prije, samo što sad još i više
zapisujem u karton nego prije. Ama baš sve! Jer naš savjestan rad i savjesno i
detaljno vođenje dokumentacije je jedino što nas štiti. A trebat će nas štititi
sve više jer su se ljudi u našoj zemlji srozali moralno i ne biraju načina kako
da lako dođu do novaca i žive iznad razine na kojoj zaslužuju da žive s obzirom
na svoje sposobnosti, obrazovanje i rad i trud.

I koliko god mrzili da se povlačimo po sudovima i imamo posla sa odvjetnicima,
morat ćemo imati sve više. Jer kako ovakve situacije budu ekalirale (a hoće) mi
ćemo morati pacijente koji nas tako maltretiraju, povlače po DORH-u, a pogotovo
po novinama, tužiti i naplatiti neku štetu od njih (makar taj novac dali u
dobrotvorne svrhe) isključivo zbog toga da se nauče da ne mogu baš sve raditi
onako kako im padne na umu i da ne mogu zagorčavati život nekome prvo sa svojim
nerealnim i protuzakonitim traženjima, a onda policijom, DORH-om, novinama....

S tim u vezi molim vas da netko prenese kolegici Snježani Šugar Bajec, koju su
pacijentica i Jutarnji list oblatili i nanijeli joj štetu pišući da je ona
nešto krivo napisala (a kolegica je sve radila ispravno i po pravilima
osiguravajuće kuće), da je Tomo Kasalo rekao da treba tražiti od Jutarnjeg
lista ispravak netočne informacije sukladno Zakonu o medijima, te kasnije
naknadu štete.

Ponavljam, koliko god nam je to mrsko, moramo to raditi, jer samo to može neke
ljude naučiti da ne mogu nekažnjeno nekome zagorčavati ili uništavati život.

Pozdrav od seoske doktorice

Poslano s mojeg iPada