[smartdoctor] Re: Dr Lazić- OHBP

  • From: Ljiljana Ćenan <ljiljana.cenan@xxxxxxxxx>
  • To: "smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx" <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 19 Sep 2014 01:56:38 +0200

Hvala ti Irena što si ovo napisala. Potpisujem svaku tvoju riječ.

No, razumijem i kolege koji reagiraju ovako kao reagiraju, iako ne odobravam
ovakvo napadanje. Isfrustrirani svakodnevnim gaženjem sa svih strana,
iskaljujemo se jedni na drugima. Što nije dobro i nije fer.

Iskreno, meni se večeras, na kraju radnog vremena, povraćalo! Nakon 100 i nešto
pacijenata u dvije ambulante, od kojih je barem 15 bilo začepljen nos,
temperatura do 38 i kašljucanje koji su počeli unazad 2-24 sata, jedne prepirke
oko toga što neću potpisati pacijentici koja hoda bolje nego ja i čuje bolje
nego ja da je nepokretna ili 100% gluha da ne bi morala plaćati pola TV
pretplate, jednog nadglasavanja sa agresivnim braniteljem koji je tražio da mu
ocu sa prezbiopijom napišem "hitno" da mu napišu doznaku za naočale, inače će
čekati do 12-og mjeseca (jer je vinkovačka bolnica sa istim brojem oftalmologa
s kojim su bile liste čekanja 60 dana, aplicirala za još 2 ambulante, tako da
je Ghetaldus, u kojem je čekanje bilo do 10 dana, a pregledi i nalazi bili
onakvi kakvi trebaju biti, izgubio ugovor sa HZZO-om, a u bolnici sad naručuju
za 4 mjeseca i agresivne pacijente rješavaju tako da ih pošalju obiteljskom
doktoru da im na uputnicu napiše "hitno"), nakon astmatičara koji nije 3 godine
dolazio po terapiju, u međuvremenu pušio 20-60 cigareta dnevno i sinoć u ponoć
je išao u OHBP jer ga je gušilo, nekoliko preporuka bolničkih specijalista
protivno klauzulama HZZO-a, gdje sam i HZZO i kolege slala k vragu... I ne samo
da mi ni u ludilu ne pada na pamet da pristanem dežurati u OHBP-u (jer mislim
da bi mi se nakon ovakvog dana lako moglo dogoditi da u gluho doba noći ili
nedjeljno popodne uhvatim za vrat nekog svog pacijenta koji bi tamo došao,
nakon što sam mu ja na telefon rekla da ga neću danas pregledati jer ga je
unazad sat vremena počelo peći grlo i nema temperaturu) već se sve češće
zatičem kako sanjarim o tome kako izgleda raditi obiteljsku medicinu u jednoj
uređenoj zemlji gdje je doktor doktor, a ne nečiji otirač za sve.

Mislim da one koji žele dežurati u OHBP-u (iz bilo kojeg razloga) treba pustiti
da dežuraju. Iako osobno smatram da to nikako nije rješenje za uređenje
sustava, niti je među prvih 10 stvari koje bi pod hitno trebale biti uvedene.
Isto tako se ne slažem sa kolegom Lazićem da se na OHBPu može ičemu naučiti
pacijenta. Osim tome da i dalje mogu raditi što god hoće.

Pacijente se treba educirati preko medija uz jasnu poruku da ako neće pamtiti,
onda će platiti. Jer prolazi vrijeme budala koji jednoj te istoj osobi po
dvadeseti put govore da prije dolaska doktoru mora djetetu izmjeriti
temperaturu i dati antipiretik, po deseti put piše doziranje antipiretika, po
pedeseti put govori da trebaju djetetu sa začepljenim nosom staviti kapi, po
milijunti put govori da ne može liječiti kašalj djetetu koji cijelu zimu boravi
u sobi sa 5 pušača....

Od nesretnih timova 2 koji ničemu ne služe napraviti prave paramedikse, a
liječnike koji se bespotrebno vozaju u vozilima HMP staviti u OHBP (jer ustvari
ništa na terenu ne rade što ne bi mogli dobro educirani paramediksi uraditi -
kao što jedna kolegica reče: da mi se dogodi da stradam radije bih da me pokupe
američki paramediksi, nego naš tim sa liječnikom).

Nehitnim slučajevima u OHBP apsolutno ništa ne napraviti već reći: niste za
hitni prijem u bolnicu, niti za ambulantu za akutna stanja. Javite se sutra
svom liječniku! Tako drugi put neće ni dolaziti ako ništa nije dobio kad je
bezveze došao.

Nadam se da će kolege koji pilotiraju nešto od tih stvari uvidjeti i predložiti
MIZu i HZZO-u. I da će svoju energiju ubuduće usmjeriti na to da za obiteljske
doktore izbore da ne može neka šuša u nekom ministarstvu opravdavati svoje
postojanje uvođenjem n-tog idiotskig obrasca kojeg bi mogao ispunjavati tko?
Hm, pa zna se! Besposleni obiteljski doktor! Da izbore da se izbace idiotske
potvrde za sve i svašta (vjerovali ili ne, ali ja sam nekidan morala ispisati
potvrdu da jednog prvačića sa nestabilnim mjehurom puštaju pod satom na WC!),
da se maknu od nas prokleti putni nalozi koji nemaju veze sa zdravljem našeg
pacijenta već su stvar osiguranika i njegovog osiguravatelja i koji nas
ubijaju. Kad bi manje vremena i energije trošili na takve gluposti, imali bismo
ih za psihosuporte, bolja praćenja naših kroničara, Holtere tlaka,
spirometrije,krioterapije, malu kirurgiju.... I u našim ordinacijama bismo se
osjećali kao pravi doktori! Ne bismo morali po taj osjećaj ići u OHBP!

Pozdrav od seoske doktorice.

Poslano s mog iPhone uređaja