[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Nej, de gjorde inte alls alla upptäckter och uppfinningar

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 1 Sep 2013 19:06:57 +0200

From: rickard.berghorn@xxxxxxxxx
> [...]
> senare år. Förvånar mig inte ett skvatt om man på dagens högskolebänkar idag
> itutas att feminismen är bäst, muslimer uppfann allt, jorden är platt och all
> sanning är relativ.

> Och dessutom, lär dig att läsa innantill vad folk faktiskt skriver
>     Du menar begåvade "argument" som: "du är pinsam", "köra sitt eget race",
> "suck, suck, suck", "låtsas vitt och brett", "ö h t inte begriper",
> "nördspecifikt", "tjafs och blaj", "ytligt googlat och fantiserat" samt andra
> blaffor och icke-argument som man kan läsa, ja, innantill.

--Ahrvid

Ps. Populärvetenskap är f ö inget fel med. Asimov skrev sådant. Det gäller bara
att den är korrekt, och det jag läst jämte annat är det.

www.skriva.bravewriting.com - delta i vår novelltävling! / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även
AE i nya E-antologin Sista resan, http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan
/ YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)