[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Nej, de gjorde inte alls alla upptäckter och uppfinningar

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 1 Sep 2013 18:34:14 +0200

Den 1 september 2013 18:17 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> Read my lips: Teknik- och vetenskapshistoria är sannerligen något jag
> (citat) "begriper" (slut citat). Det är ett ämne jag studerat i decennier.

Ddet kan du påstå hur mycket som helst. Och dina "studier" består
blott och bart av populärvetenskap och populärvetenskapliga tidningar.

Det räcker för dig att läsa A-kursen i idé- och lärdomshistoria. Efter
det kan vi som jämlikar diskutera arabernas betydelse för filosofin,
medicinen och vetenskapen under medeltiden. Till dess är du bara
pinsam, min bäste herre.

Och dessutom, lär dig att läsa innantill vad folk faktiskt skriver och
svara på det, istället för att bara göra blaj och förvirring av
allting. Jag är som sagt otroligt trött på nördspecifika idiot- och
tjafsdiskussioner.