[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Nej, de gjorde inte alls alla upptäckter och uppfinningar

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 1 Sep 2013 19:15:49 +0200

Den 1 september 2013 19:06 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> Nix. Har läst vetenskapshistoria på universitet.

Försök med den, du. Dina universitetsstudier i vetenskapshistoria
inskränker sig till en astronomikurs, som hade en historisk översikt.

> Du menar begåvade "argument" som: "du är pinsam", "köra sitt eget
> race", "suck, suck, suck", "låtsas vitt och brett",

Just det, och det föregicks av påpekanden om att du faktiskt ska hålla
dig till vad som har skrivits och påpekats. Det var jag som letade upp
Värmlands Museums egen presentation av utställningen, istället för att
bara prata vitt och brett om ett inslag i SVT. SVT är inte pålitligt;
det jag själv kan se av museets egen presentation är inget
kontroversiellt överhuvudtaget, och allmänbildning vad gäller
akademisk idé- och vetenskapshistoria.