[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Nej, de gjorde inte alls alla upptäckter och uppfinningar

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 2 Sep 2013 14:28:21 +0200

Rickard:>> Du visste ingenting om denna utställning  Nu är du riktigt, riktigt
pinsam. (Hm, vem var det som vräkte ur sig den pinsamheten, vilken jag väljer
att citera...?) Du visste ju inte ens om utställningen förrän JAG förtäljde om
den...

> [...]

> utställningens ideologiskt politiska tendens jag invänt mot. Den tendensen är
> historieförfalskning.

> Och inte heller detta stödjer det du skriver, tvärtom det jag skriver:
> att medeltiden var en guldålder inom muslimsk/arabisk intellektuell  Men det
> märkliga är (om man nu kan sin teknik/vetenskapshistoria) är att TROTS att
> den europeiska medeltiden var en tid av en långsammare utveckling, var Europa
> i paritet med och inom områden före den muslimska världen. Ett stort antal av
> de många exempel jag givit är från den europeiska medeltiden.

www.skriva.bravewriting.com - delta i vår novelltävling! / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även
AE i nya E-antologin Sista resan, http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan
/ YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)