[openyourmind] Re: [openyourmind] Προσβασιμότητα: ούτε τα αυτονόητα

  • From: "Chrysella Lagaria" <xlag82@xxxxxxxxx>
  • To: <openyourmind@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 23 Jan 2012 02:59:24 +0200

πάαρα πολύ ενδιαφέρον Αλεξάνδρα μου και χαρακτηριστικό της... Ευρωπαϊκής μας
κουλτούρας, που μόνο τέτοια δεν είναι... αρκεστήκαμε να κρατήσουμε από τους
φίλους μας τους Ευρωπαίους τα ακριβά τους μαγαζιά, τα όμορφα τους αυτοκίνητα,
τα ξεσηκωτικά τους κομμάτια... την Ελλάδα όμως του πάλαι ποτέ μεγαλείου στις
τέχνες και τα γράμματα την πέρασε και δεν την ακούμπησε ο Ευρωπαϊκός
πολιτισμός...

ντροπή!! ντροπή και τίποτα άλλο!

μία και μόνο μία ένσταση έχω να προβάλω! πριν μερικά χρόνια (περίπου 3) βρέθηκα
με μία φίλη στο Βερολίνο. η Γερμανική αυτή πόλη έχει τα περισσότερα ίσως
μουσεία στην Ευρώπη συγκεντρωμένα σε ένα νησάκι στο κέντρο της που ονομάζεται
νησί των μουσείων... εκεί βρέθηκα μια μέρα επιθυμώντας να επισκεφθώ το μουσείο
της Περγάμου, το σημαντικότερο ίσως στο Βερολίνο.

όταν έφτασα ζήτησα από έναν υπάλληλο την άδεια να αγγίζω όσα εκθέματα μπορώ και
δεν είναι σε προθήκες γιατί φυσικά δεν ήθελα να πάρω την πρωτοβουλία να το κάνω
μόνη μου σεβόμενη το χώρο καιτους κανόνες του "μην αγγίζετε" των μουσείων...

ο άνθρωπος με κοίταξε απορημένος και μου εξήγησε πως κάτι τέτοιο είναι δύνατο!
δεν μπορούσα να αγγίξω τίποτα! αν ήθελα κάποια "ειδική" ξενάγηση θα έπρεπε
πρώτα να έχω κλείσει ραντεβού αρκετές μέρες πριν και πάλι δεν ήταν σίγουρο πως
γινόταν δεκτό το αίτημα μου... για να μη φέρω τη φίλη μου περισσότερο σε
δύσκολη θέση μιας και ο υπάλληλος δε γνώριζε Αγγλικά και η συζήτηση μας γινόταν
μέσω εκείνης που μετέφραζε αρκέστηκα στις δικές τις (ευτυχώς πληρέστατες
περιγραφές) και σε όσα εκθέματα γινόταν να αγγιχτούν!

την επόμενη μέρα βρέθηκα στο μουσείο στο οποίο σώζονται πράγματα από το τοίχος
του Βερολίνου και ο,τι έχει να κάνει με αυτό. ακόμα πιο λίγα εκεί όσα θα
μπορούσα να αγγίξω και επίσης... πάρα πολλά video φυσικά μόνο στα γερμανικά...
και για υλικό σε braille ούτε κουβέντα!

κατά τα άλλα, το Βερολίνο είναι μια πολύ προσβάσιμηπόλη στους τυφλούς
τουλάχιστον! τι θέλω να πω με αυτό? παν μέτρον άριστον... τα στραβά μας τα
γνωρίζουμε ή μάλλον είναι τόσα πολλά που ποτέ δεν τα γνωρίζουμεκαι δυστυχώς
πρέπει διαρκώς να τα επισημαίνουμε, να ρίχνουμε όμως και στους απ'έξω μια...
πιο αντικειμενική ματιά!! καλό ξημέρωμα σε όλους!