[openyourmind] Re: [openyourmind] ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΕΙ Η ΚΑΡΔΙΑ!

  • From: ILIANA <ilianaaraka@xxxxxxxx>
  • To: openyourmind@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 10 Feb 2011 13:41:49 -0800 (PST)

"...όχι, τελικά το δικό του τριαντάφυλλο δε μοιάζει με κανένα άλλο! Πρόκειται
για ένα σπάνιο, μοναδικό, ανεπανάληπτο και αναντικατάστατο τριαντάφυλλο. Γιατί
είναι εκείνο που αγάπησε και που φροντίζει, το ρόδο που του δόθηκε, του
αφοσιώθηκε και το βάφτισε η
έγνοια του ως Ένα. Μόνο η αγάπη αποκαλύπτει τη μοναδικότητα που όντως είναι ο
άλλος. Ο αγαπημένος άλλος.
Ας κοιτάξουμε το πλήθος που περπατά στα πεζοδρόμια στο κέντρο μιας
μεγαλούπολης. Τα κεφάλια, τα σώματα, η κίνηση, όσο πιο απόμακρα στεκόμαστε και
τα παρατηρούμε, όσο πιο ψηλά πηγαίνουμε και απλώνει η οπτική μας, μας δίνουν
την εντύπωση ενός τεράστιου αριθμού παρόμοιων αντικειμένων που κινούνται
αδιαλείπτως με την ίδια μονότονη ροή. Ακόμη και αν το παιδί μας βρίσκεται κάπου
εκεί ανάμεσά τους, μπορεί ούτε
να το προσέξουμε. Κι όμως, ένας απʼ αυτούς τους δήθεν όμοιους αριθμούς που
κυλούν όλοι μαζί, ασήμαντοι και αφανείς, μπορεί να είναι ο Εκείνος ή η Εκείνη
της ζωής και του θανάτου μας. Δε διακρίνονται χωρίς εγγύτητα τα πρόσωπα, δε
γνωρίζονται και δεν αναγνωρίζονται δίχως σχέση. Με τη σχέση γίνονται εκείνο που
είναι, δηλαδή αποκαλύπτονται, φανερώνονται και παίρνουν την αληθινή αξία τους
στη ζωή μας. Οι εικόνες από μακριά
είναι κενές, ακριβώς επειδή εξομοιώνουν τα μοναδικά ένα σε μια μάζα αδιάφορη,
ίσως και αντιπαθητική....
Από τις πιο ενοχλητικές για μένα «φιλοσοφίες» είναι εκείνη που διαρκώς
επαναλαμβάνει: Ουδείς αναντικατάστατος! Μα πώς μπορούμε να το λέμε αυτό για
πρόσωπα της ψυχής μας;...
Ο άλλος σε σημαδεύει βαθιά, σου κεντάει την καρδιά και τη ζωή για πάντα,
ακριβώς γιατί είναι αναντικατάστατος. Μόνο οι μηχανές και κάποια αντικείμενα
αντικαθίστανται με τα ανταλλακτικά τους, κι αν ένα πρόσωπο για σένα μπορεί να
αντικατασταθεί «συναισθηματι-
κά» με κάποιο άλλο, αποδεικνύεται πως δεν αγαπούσες το ίδιο το πρόσωπο αλλά την
κατάσταση, την παράσταση, όπου εκείνο έπαιρνε μέρος και έπαιζε ρόλο. Ρόλος
και πρόσωπο είναι άλλο πράγμα....
Το μαρτύριο και η ευδαιμονία μιας αγαπητικής σχέσης είναι ακριβώς αυτό, ότι
είναι απολύτως προσωπική... με τίποτα και κανένα δε μοιάζει, τίποτε άλλο δε
θυμίζει,
όσοι προσπάθησαν να ερωτευτούν κάποιον άλλο, προκειμένου να υπομείνουν την
οδύνη ενός χωρισμού από εκείνον που όντως αγαπούσαν, το γνωρίζουν καλά τούτο.
Μπορεί να ανακουφίστηκαν κάπως από αντιπερισπασμό, ποτέ όμως από αντικατάσταση.
Από κανέναν ο αγαπώμενος δε γίνεται να αναπληρωθεί. Γιʼ αυτό πονάει τόσο βαριά
η απώλεια. Γιʼ αυτό χρειάζεται μεγάλο σεβασμό το πένθος. Σεβασμό και από
τους ίδιους τους πενθούντες".

Απόσπασμα από το βιβλίο "Μια μεγάλη καρδιά γεμίζει με ελάχιστα" της αγαπημένης
Μάρως Βαμβουνάκη....

--- Στις Πέμ., 10/02/11, ο/η ΣΩΤΗΡΙΟΥ ΖΩΗ <mousikos1982@xxxxxxxxx> έγραψε:

Από: ΣΩΤΗΡΙΟΥ ΖΩΗ <mousikos1982@xxxxxxxxx>
Θέμα: [openyourmind] ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΕΙ Η ΚΑΡΔΙΑ!
Προς: openyourmind@xxxxxxxxxxxxx
Ημερομηνία: Πέμπτη, 10 Φεβρουάριος 2011, 18:53

          Δεν
              βλέπεις καθαρά παρά μόνο με την καρδιά

            «Πήγαινε να δεις τα τριαντάφυλλα», είπε η αλεπού...

            Ο μικρός πρίγκιπας έφυγε να δει ακόμη μια φορά τα
            τριαντάφυλλα. «Δε μοιάζετε καθόλου με το δικό μου
            τριαντάφυλλο», είπε... «Είστε όμορφα, αλλά κενά... Αν
            κάποιος τυχαίος περαστικός έβλεπε το τριαντάφυλλό μου, θα
            νόμιζε ότι σας μοιάζει. Εκείνο όμως είναι πολύ πιο σημαντικό
            από όλα σας, γιατί είναι το τριαντάφυλλο που έχω εγώ
            ποτίσει. Γιατί είναι το λουλούδι που προστάτεψα. Γιατί έχω
            σκοτώσει τα σκουλήκια του, γιατί είναι το τριαντάφυλλο που
            έχω ακούσει να παραπονιέται, να καμαρώνει ή να σιωπά. Γιατί
            είναι το τριαντάφυλλό μου το καλύτερο απ' όλα.

            «Βλέπεις μόνο με την καρδιά» είπε η αλεπού...

            Απόσπασμα από το Antoine de Saint-Exupery  (1997) "Ο
              μικρός Πρίγκιπας"