[gcg] Re: Dyskusja o napędach

  • From: "Andrzej Kunicki" <akunicki@xxxxx>
  • To: <glideclubgdynia@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 27 Aug 2005 11:46:53 +0200

No, widzisz?

Można tak było od razu.

Otworzyłbyś nowy wątek, zareklamowałbyś spokojnie nowy napęd Igora - i
byłoby po krzyku...  :))

Generalnie zgoda w temacie, że nowy napęd jest lepszy co do kosza i
mocowań - czas był już na to najwyższy.
Co do dzielenia kosza, to (podobnie, jak Artur Olsen) wogóle nie jestem
fanem stosowania tego rozwiązania, uważam, że jest niepraktyczne: osłabia
kosz, zajmuje czas i niepotrzebnie komplikuje czynności przedstartowe i jest
znacznie bardziej upierdliwe, niż wożenie na dachu, klapie bagażnika lub
haku - poza tym, pakowanie napędu do środka samochodu drastycznie obniża
jego możliwości transportowe.
Swój poprzedni napęd - Igora ze wzmocnionym dołem kosza i zasznurowaną
"fabrycznie pustą" górą - woziłem zawsze złożony.
Ale wiele osób lubi składać i rozkładać swoje napedy, więc tak się je na
ogół produkuje.
Ważne jest to, że nowy napęd Igora w sytuacji kontaktu z ziemią opiera się o
nią stopą, a nie najsłabszym punktem kosza, czyli zamkiem.
I że nie trzeba już montować i demontować napędu pakując go uprzężą w kurz,
lub rosę, tylko można postawić na stopie.
Wycofanie się Igora ze starej wersji kosza i mocowań jest pocieszające dla
nabywców tego wariantu.

Co do odpalania Solo 210 na plecach na starcie - dobra rzecz, ale w locie...
hm... teoretycznie niby możliwe, ale czy będziesz z tego w praktyce
korzystał?
Może latając bardzo wysoko, może w termice - jeśli się wybierzesz.
Ale byłbym bardzo ostrożny z wyłączaniem Solo na małych wysokościach, bo
ciepłe Solaki niechętnie zapalają, zanim wystygną.
Cóż, wypróbujesz, sam się przekonasz.

Solo 210 jest żywotny, o ile eksploatuje się go w kulturalny sposób (zwracam
uwagę na starty z plaż bez filtra powietrza, zbyt ubogą mieszankę,
niewłaściwe oleje, etc) ale co do taniości części - Solo nie jest
rekordzistą.

Co do Igora jako firmy:
Serwis - cóż, konkretny: szybki i drogi.
Moim zdaniem, świadoma strategia firmy, pisałem juz o tym.

Jakość podzespołów... może być różnie.
Uprząż niezbyt komfortowa.
Starymi śmigłami zachwycony nie byłem, czy nowe są lepsze, nie wiem.
Ewidentna wada technologiczna gaźnika (błąd odlewniczy), która była
przyczyną wypadnięcia fabrycznie montowanego króćca przewodu ciśnieniowego
prowadzącego do kartera - a wskutek tego przerwania pracy silnika podczas
lotu nad morzem (cudem dojechałem do plaży na linii wody, mogło być
gorzej) - zgłoszona firmie... prośba o naprawę lub wymianę - i nic. Zero
reakcji. Naprawiłem to ostatecznie sam, mimo, że Igor to taki miły chłop.

Jednym słowem, jak jest naprawdę, dowiesz się, jak już kupisz.

Andrzej