[gcg] Re: Dyskusja o napędach

  • From: "Artur Olsen Olszewski" <olsenolszewski@xxxxx>
  • To: <glideclubgdynia@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 27 Aug 2005 09:42:15 +0200

Witajcie!
Dorzucę coś od siebie :-)

> Wiem, że się podkładam Qniowi, który tylko czyha na moje najmniejsze
> niedopatrzenie, żeby mi przysrać, ale mam to w DUPIE. Qniu, wal śmiało
> :-)
:-)))

> No, więc jedziemy z tym koksem:
> 1. napęd jest lekki, co jest dla mnie ważne, bo mam zamiar latać na
> actionie i przy bezwietrzu trzeba zdrowo dawać z kopyta, a w tym jestem
> ostatnio nienajlepszy. Plery i barki też mniej bolą - lata już mi lecą i
> łatwo można się nadwerężyć. A to ma być rekreacja, nie wyczyn.

Napęd musi być lekki ale bez przesady :-)
Musiszpamiętać, że jak postawiszskrzydło i zaczynasz zapierdalać glajt
skutecznie odciąża napęd.
W związlu z tym juz na początku biegu napęd nie jest takim ciężarem.
Liczy się za to wygoda biegu w uprzęży :-)

> 2. napęd zbudowany jest na wypróbowanym, niewysilonym solo 210, co
> zapewnia mu setki godzin pracy bez remontu. Części powszechnie dostępne
> i tanie. Moc silnika wystarczająca. Napęd jest bardzo popularny i typowy
> - można go będzie odsprzedać za dobre pieniądze.

Ja też jestem za SOLO !
Ale powoli myślę o jakimś innym wynalazku :-))

> 3. piszę teraz o  n o w y m  napędzie Igora - Qniu pewnie go jeszcze nie
> widział, bo pisze o takim samym koszu jak u innych. Otóż kosz jest teraz
> dzielony na 4, części się ładnie pakują do pokrowca i do bagażnika.
> Żadne haki, żadne bagażniki dachowe. Kosz jest mechanicznie bardziej
> wytrzymały od poprzedniego, dzielonego na 2. Napęd ma swoją oddzielną
> stopę, na ktorej stawiamy go podczas montażu kosza. Kosz nie jest
> montowany na gówniane zatrzaski, tylko na porządne zaczepy oraz na taśmę
> velcro (rzep). Oplot mógłby być gęstszy, to fakt.

Nowy kosz Igora ze stopą! Znacznie lepszy od poprzedniego!

> 4. cd o nowym napędzie. Nowy zapłon powoduje, że można go odpalić samemu
> mając go na plecach, a na upartego także w locie. (trzeba by grzebać na
> niewidzianego przy silniku, ale po odrobinie treningu da radę)

Noy zapłon rzeczywiście super odpala

> 5. Napęd kupuję od kolegi, co też ma niebagatelne znaczenie. Nie
> spodziewam się kłopotów z serwisem (kolegę trudniej zrobić w bambuko).
> Igora znam osobiście (Ryśka i paru innych zresztą też :-) i nie wygląda
> mi na przekręta. Już prędzej na solidnego rzemiechę.

Kolega jest w porządku :-))
Serwis też.

Ja mam tylko trzy uwagi do nowego napędu Igorka
1. Nie ma żadnego wyłącznika, a dzieci lubią kręcić śmigłem (szczególnie na
wsi :-))
    Przy takim systemie odpalania moim zdaniem to niedopuszczalne.
2. Dalej kipescki oplot kosza (łatwo to poprawić)
3. Do dupu jest zrobione nowe rozwiązanie tłumika (przynajmniej w prototypie
tak było).
    W oryginalnym tłumiku jest zrobiony otwór na dodatkową rurę.
     Pierdzi to okrutnie!!! Miałem podobne rozwiązanie przez 3 miesiące u
siebie (kiedyś stosowali to FLY, a odnich zgapił R.Ż.)
     Jak będziesz kupował napęd poproś bez tej przeróbki!!!!
     To jest tylko chwyt marketingowy, że niby jakiś tam procencik większa
moc od konkurencji!!!

Dla zwykłych ludzi fajny napęd :-)
Za przyzwoie pieniądze.
Kupuj! (A żona wie ?:-))