[geoteach] Re: [geoteach] Re: [geoteach] Re: הטכנולוגיה המופלאה

  • From: דליה פניג <daliafe@xxxxxxxxxx>
  • To: geoteach@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 17 Sep 2006 00:31:42 +0200

שלום לכולם,
ברצוני לענות לנאורה ואולי גם לאחרים ששואלים את אותן שאלות לגיטימיות.
תכנת גוגל ארץ מאפשרת לתלמידים לגלוש על פני צילומי הלווין, לראות את האזורים
עליהם מדובר (כמובן שיש עדיין בעיות רזולוציה).
כשתלמיד מקבל מידע על גבי טקסטים הוא אינו רואה  היכן המקום נמצא על המפה,היכן
נמצא ביחס למקומות אחרים, כיצד נראים פני השטח באותו אזור, מהי צפיפות הבנייה
ואופייה, האם זה אזור חקלאי או עירוני, איזה סוג חקלאות ועוד . אמנם ניתן את כל
אלה להעלות בכתב אך ברור ש"שיטוט" על פני אזורים אלה מאפשר מימד נוסף ההופך את
הלימוד לאטרקיבי ומעניין אך גם למשמעותי יותר. לקרוא על זה לא כמו לראות את.
היכולת של ההצמדה של טקסט למקום היא משמעותית מאוד עבור התלמידים.
כמובן שאין חייבים להשתמש בכלי ואם יש מישהו שחושב שעבור תלמידיו לקרוא בלבד זו
הדרך הטובה יותר הוא בהחלט יכול להמשיך בלימוד המסורתי. אני בכל זאת חושבת שיש
כאן כלי חשוב ללימוד גיאוגרפיה בדרך אחרת.
אגב, הכלי נוסה עם תלמידים במספר כיתות ודווח כי התלמידים לא רצו להפסיק לגלוש
ובאופן מפתיע נהנו לעשות שיעורי בית.

בהזדמנות זו ברצוני לידע אתכם כי עלו כבר פעילויות לאתר, אתם מוזמנים לשלוח
פעילויות נוספות.

בברכה
דליה
דליה פניג
מפקחת מרכזת להוראת הגיאוגרפיה
משרד החינוך התרבות והספורט
בניין לב-רם, רח' דבורה הנביאה 2 ירושלים
טל' 025603598  פקס: 02-5605396  נייד: 0506282237
דוא"ל: daliafe@xxxxxxxxxx
www.education.gov.il/geographya