[slikom] Re: Dejzi format, profesor krznaric i liste

  • From: "DAVID PODREKA" <davidpodreka@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 10 Aug 2004 20:20:39 +0200

  ----- Originalna poruka -----
  ?alje: Gordan Radic
  Prima: slikom@xxxxxxxxxxxxx
  Poslano: 10. kolovoz 2004 15:43
  Predmet: [slikom] Re: Dejzi format, profesor krznaric i liste

Gordan rece:

Prof. Krznaric je postigao to da je u suradnji s originalnim programerima
lokaolizirao Wintalker Voice sintezu na hrvatski jezik. Po mom misljenju, od
dva glasa upotrebljiv je samo jedan, a rad s  engleskoim rjecnikom je
katastrofalan. Postoji samo predefinirani rjecnik koji se ne moze editirati
niti, u krajnjem slucaju iskljuciti, a naglasak i izgovor je van svake
kritike.

Koliko ja znam WTV i nije namjenjen za citanje tekstova na Engleskom jeziku.
Ovo sto tu sada mozemo cuti na Engleskom je zaista lose, ali u svakom slucaju
bolje nego da slusamo "Mi computer", dakle osnovna namjena toga bila je da se
barem koliko-toliko osnovni meniji operativnog sustava izgovaraju korekno. Sto
se tice samog Engleskog rjecnika ja ne vidim neku potrebu za razviijanjem toga
kad sve to Eloquence izvrsno odradjuje barem sto se tice Jaws-a i Window
Eyes-a. Ali, moras priznati da je Zdenka sto se tice HR izgovora izvrsna i da
tu vise nema nikakvog stranog naglaska kao i to da se WTV vise uopce ne rusi na
bilo kom operativnom sustavu sto drugim rjecima znaci da moze satima i satima
citati dokumente bilo koje duzine i bilo kakvog zapisa koga mogu standardni
citaci ekrana detektirati. Cinjenica je isto tako da je ovo kud i kamo bolje
rjesenje od GLS-a sa cijim se razvojem nazalost stalo iako je bilo govora kako
ce on nakon svoje osnovne verzije dozivjeti i inkorporacju u Jaws ili bilo koji
drugi citac ekrana, a evo WTV ce uskoro ponuditi i svoju varijantu za Mobitele
koja ce biti znatno razumljivja od GLS-a koji je mislim u ovoj varijanti ispao
katastrofalan. Jasmo da se razumijemo, ovo je samo moje osobno misljenje i ovim
ne zelim obezvrijediti bilo ciji rad, a jos manje bilo koga povrijediti.

Pozdrav,

David