[slikom] Re: Dejzi format, profesor krznaric i liste

  • From: "Gordan Radic" <gordan.radic@xxxxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 10 Aug 2004 15:43:28 +0200

Pozdrav,
pitanja nisu upucena meni, no svejedno.
Daisy format je jedan od formata zvucnih knjiga. Tehnicki, on je kombinacija
standardnog MP3 formata i SML-a, formata slicnog HTML-u. Princip rada je da
se uz pomoc SML datoteke moze pristupiti odredjenim dijelovima MP3 datoteke.
Postoje klasicni Daisy playeri, koliko znam tri modela koji poprilicno
kostaju, ali, postoji i besplatni softerski player za korisnike PC racunala,
koji ce vrlo uskoro biti lokaliziran i za hrvatski. Format je takodjer
upotrebljiv i bez defaultnih playera, ali onda samo kao najobicniji MP3
zapis, znaci, rucno premotavanje, pretrazivanje i tako dalje.
Prof. Krznaric je postigao to da je u suradnji s originalnim programerima
lokaolizirao Wintalker Voice sintezu na hrvatski jezik. Po mom misljenju, od
dva glasa upotrebljiv je samo jedan, a rad s  engleskoim rjecnikom je
katastrofalan. Postoji samo predefinirani rjecnik koji se ne moze editirati
niti, u krajnjem slucaju iskljuciti, a naglasak i izgovor je van svake
kritike. Tako npr. recenicu 'Stavi case na stol' ce procitati kao 'Stavi
KEJS na stol', ili, 'Cut ces me kad dodjem kuci' kao 'KAT ces MI kad dodjem
kuci'. U novoj verziji su obecali neke promjene, ali, otom potom.
Sto se kratkopisa tice, koliko znam postoji ih nekoliko, a jos nema dogovora
ili odluke koji je konacno sluzbeni.
Pozdav