[slikom] Re: Dejzi format, profesor krznaric i liste

  • From: "alf" <alf@xxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 11 Aug 2004 01:25:39 +0200

Davide da te samo malo demantiram u nekim stvarima koje si naveo.
1. Ne znam od koga si cuo da ce se gls implementirati u jaws?
Radilo se samo o tome da je prije 2 i pol godine bilo rijeci o razvoju nekog
softverskog sintetizatora koji je bio prijeko potreban za citanje stvari na
Hrvatskom jeziku, i tako se krenulo u razvoj gls-a. U medjuvremenu se
pojavio hrvatski wintalker koji je stvarno zaokruzio pitanje sinteze na Hr
jeziku, samo sto se opet radi o necemu sto se zove besplatno, i nesto sto
kosta.
Glede kvalitete , jasno mi je zasto je to tebi lose. Ti si advanced windows
user kao i ja i vecina ljudi s ove liste, i za takve korisnike gls nikad i
nije bio namjenjen. Medjutim kao sto i sam znas postoje ljudi koji imaju
doma kompjutere samo zato da si nesto zapisu, procitaju neki mail, novine
itd, a zato im gls moze sasvim solidno posluziti. Sto se mene osobno tice
iako jesam bio beta-tester samog gls-a i organizator njegovog workshopa ne
koristim ga iz razloga kojeg sam ranije naveo. Medjutim gls je besplatan, a
wintalker ima svoju cijenu. Naravno ako ti je nesto stvarno neophodno onda
ni ta cijena uopce nije prevelika, kada zbrojis i oduzmes sto se sve dobija
s takvim softverom i s obzirom na to koliko je prije recimo kostao juno, ili
apollo, 3 puta vise a kvaliteta izgovora je bila kud i kamo losija.
Kada se isto tako prica o tome, zasto je gls stao sa razvojem a zasto se s
druge strane recimo razvija wintalker za mobitele itd. onda tu dolazimo do
necega sto je vrlo bitno.
Radi se o tome da je wintalker za Hrvatski razvio prof Krznaric tj. njegova
firma indriki koja se iskljucivo bavi razvojem softvera za slijepe, a s tim
u skladu oni odvajaju svoj novac i ulazu ga u razvoj softvera a to je s te
strane legalno jer se oni upravo tim bave.. Savez slijepih je zapoceo s
razvojem gls-a zato jer je nas nekolicina uvidjela da je nama potrebno nesto
sto ce nam citati stvari na nasem jeziku i na kraju smo dobili proizvod koji
obavlja svoju funkciju. Medjutim pricam opet gls je besplatan, a savez
slijepih s pravne strane i nije mogao uci u razvoj nekog kompliciranijeg
softvera jer, danas razvijanje dobrih softverskih aplikacija pogotovo za
slijepe kosta, a i savez slijepih nije firma koja se iskljucivo bavi takvim
poslom.Takodjer ti moram reci da prof Krznaric ne izmislja toplu vodu
razvojem wintalkera za mobitele na hrvatskom jeziku, neboj se nije on bas
toliko pametan. Tvrtka rosasoft koja je i idejni tvorac samog wintalker
softvera je sada pocela i razvijati svoj screen reader za mobitele, pa ce se
i tako pojaviti takav program i na Hrvatskom jeziku, medjutim budi bez brige
imat ce to svoju itekakvu cijenu. Ne kazem da to mozda nece vrijediti ali
samo iznosim cinjenice.
Gls se vise nece razvijati iz razloga sto korisnici nisu rekli sto ih zanima
u novijim verzijama, a isto tako u nasem povjerenstvu za informatiku
odlucili smo da je ovaj softver odradio funkciju kojoj je bio namijenjen.
Zahvaljujuci njemu puno ljudi danas moze sebi nabaviti racunala u Hss-u sa
besplatnim softverom koji funkcionira kud i kamo bolje od nekog tesa koji
kosta 500 eura, a i dosta ljudi se informaticki pocelo opismenjavati sto do
prije godinu dana nije bio slucaj.
I na kraju cu samo reci, da nije bilo gls-a danas nebi imali sms citac
poruka koji je opet besplatan, i kojeg je moguce koristiti na svim
mobitelima serije 60.