[slikom] Re: Dejzi format, profesor krznaric i liste

  • From: Zvonko.Mijokovic@xxxxxxxxxxx (Zvonko Mijokovic)
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 10 Aug 2004 19:21:58 +0200

Pozdrav svima!Ovome Gordanovom veoma iscrpnom odgovoru na pitanje o dejzi
formatu, zaista ne treba nista dodati. Napomenuo bih samo, da postoji vise
aparata i vise programa, pomocu kojih je doticni format moguce citati. Od
specijalnih aparata to su plekstalk, japanske firme plekstor viktor klasik i
viktor klasik plus, kanadske firme vizuaid zatim teleksov solar i najposlije
plekstorov ptr1 koji je ne samo plejer, nego i jedini sposoban da snima kako
audio ce de, tako i ce de u dejzi formatu. Ovaj je aparat i odlican
cedebrener, odnosno rezac, a ima i citav niz dodatnih funkcija, pa jje opis
uputstava o radu snjim, kao i njegovih funkcija sadrzan u knjizi, koja traje
sest casova. Ptr1 je moglo bi se reci pravi bojni brod medju pomagalima te
vrste. Postoji i softver, koji se moze skinuti sa plekstorove webstranice, a
pomocu kojega je moguce snimati i reprodukovati zvucne knjige na cedeu u
dejzi formatu. Nevolja je samo u tome, sto su mudri Japanci stvar udesili
tako, da morate kupiti ptr1 prikopcati ga na usbprikljucak vaseg racunara i
tek je tada moguce pristupiti skidanju plekstorovog softvera. Ptr1 inace
kosta oko hiljadu eura, tacnije izmedju devetsto i hiljadu i sto, zavisno od
firme, kod koje nabavljate. Japanska firma plekstor planira i proizvodnju
jednog navodno dobrog a relativno jevtinog plejera, koji ce se zvati ptn1,
nece moci da snima vec samo da reprodukuje, cija bi cijena trebalo da bude
negdje oko trista eura, sto s obzirom na druge aparate i nije previse.
Zvucne knjige u dejzi formatu je moguce slusati i pomocu jjednog broja
mp3plejera, od kojih je koliko mi je poznato, najbolji iriver 150, cija je
cijena negdje oko sto i trideset euura. Od besplatnih softvera, za citanje
zvucnih knjiga u dejzi formatu poznat mi je pored vec pomenutog plekstorovog
softvera, koji ide uz ptr1 play back 2000 americki program, daisyleser
njemacki program, a cini mi se, da postoji i vizuaidov softver viktor.
Naravno, sto se tice nasega ili nasih jezika, stvar je malcice
problematicna. Drago mi je, ako su ove informacije nekome koristile. Ako
nekoga zanima jos nesto o ovome, neka slobodno pita. Srdacan pozdrav.