[slikom] Scripting34.

  • From: "Dragan Miljojcic" <gagabim@xxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 10 Aug 2004 20:08:21 +0200

Objasnjenja za primer skripte 1.
Radi vaseg komfora u pracenju objasnjenja, navodim ovu skriptu ponovo, a
komentari se nalaze neposredno posle njenog teksta.

Script PoslednjiOtvaraniFajl()

SpeechOff ()

{Alt+F}

Pause ()

NextLine ()

NextLine ()

NextLine ()

NextLine ()

NextLine ()

NextLine ()

NextLine ()

SpeechOn ()

SayLine ()

SpeechOff ()

{escape}

{escape}

Pause ()

SpeechOn ()

EndScript

9. Kada u Wordpad-u pritisnete "Alt+f" da biste otvorili fajl meni, Jaws
izgovori "Menu active, file, new, CTRL+N". Posto ne zelimo da cujemo te
informacije, u drugi red skripte je stavljeno "SpeechOff
()". SpeechOff () je unutrasnja Jaws funkcija koja iskljucuje govor sve do
momenta dok ga kasnije ponovo ne ukljucimo.
Ostale Jaws unutrasnje funkcije se mogu pregledati  u naslovu "Lista built-in
funkcija".

10. Kao sledecu, dodali smo naredbu {alt+f}. Ova naredba salje Wordpad-u
komandu koja je ista kao da ste na tastaturi pritisli "Alt+f". Tastaturne
kombinacije koje iz skripte zelite da posaljete u aplikaciju, uvek se stavljaju
izmedju velikih zagrada (left brace i right brace.).
O ovom tipu naredbi vise u naslovu "prosledjivanje tastaturne kombinacije".

11. Kao sledecu naredbu stavljamo pauzu, Pause (). Ovo daje priliku aplikaciji
da otvori fajl meni pre nego sto skripta nastavi. Pauza se dosta koristi u
slucajevima kada preko skripte trazimo od aplikacije da izvrsi neku aktivnost.
Bez pauze, skripta bi mogla da ode ispred aplikacije.

12. Kao sledece, upisuju se sedam NextLine () naredbi. To je isto kao da smo
sedam puta pritisli strelicu na dole krecuci se po meniju. To nas dovodi na
liniju u kojoj je upisano ime fajla koji je poslednji otvaran.

13. Pre nego sto skripta moze da izgovori ovu liniju moramo da ukljucimo
sintisajzer pomocu SpeechOn ().

14. Sada posto zelimo da Jaws izgovori ovu liniju iz fajl menija, dodajemo
naredbu SayLine ().

15. Posto nije neophodno da slusamo sve one informacije koje Jaws obicno
izgovara kada napusta meni, ponovo iskljucujemo govor pomocu "SpeechOff".

16. Sada aplikaciji saljemo dve "Escape" komande da bismo zatvorili fajl meni.
Posto one takodje predstavljaju aktuelne tastaturne komande, i njih moramo
staviti izmedju velikih zagrada.

17. Ovde upisujemo jos jednu "pause" naredbu koja daje vremena meniju da bude
zatvoren.

18. Da osiguramo da je Jaws govor ukljucen za druge poslove u aplikaciji,
dodajemo jos jednu "SpeechOn" naredbu.

19. Sada Pritisnite "control+s" da snimite i kompilirate svoju skriptu.

20. Vratite se u Wordpad, i pritisnite "control+shift+l", vasu novu tastaturnu
precicu za skriptu. Jaws bi trebalo da kaze ime fajla koji ste poslednji
otvarali.

Ako skripta ne radi, proverite da li ona izgleda kao u navedenom tekstu za ovaj
primer skripte.
Vise informacija o razlozima zasto bi skripta mogla da ne radi moze se dobiti u
naslovima "Kada skripta ne radi" i "Pronalazenje gresaka u skripti".

(nastavice se)

Srdacan pozdrav,
Dragan.