[SKRIVA] Re: "Lie Detection in SF & Fantasy"

  • From: Stefan Askernäs <s.askernas@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 8 Nov 2011 10:10:40 +0100

Jag röstar för ett mellanting: "gratislösningar" när pengaflödet är
slött/obefintligt eller objektet ifråga är omåttligt dyrt (till exempel
Tarkovskijs STALKER som går för, och jag överdriver inte, 319:- på
discshop), men kompensera med riktiga köp när det är möjligt. Ej att
förglömma att vi som konsumenter kan lägga ett visst ställningstagande i
det hela också, genom att vara selektiva i vart våra pengar går. Jag
betalar gärna för Lynch men blankvägrar Michael Bay, även om jag inte
direkt har något emot att titta på den senares filmer. Nu blev det visst
mer film än litteratur, men tankekedjan är densamma.
/Stefan