[uppsalapendeln] det kom ett anonymt web-vykort...

  • From: "b b" <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 20 Apr 2004 07:14:39 +0000

Det där är nog inte så mycket att tänka på. Verkar vara någon som är anställd på SJ AB eller Banverket som har författat det.
Reser man 10-12 resor i veckan (jobbar 5-6 dagar i veckan) så lär man behöva resa under lågtrafik mitt på dagen för att inte märka av förseningarna.

Sedan har vi sakfelet att det är en förening. Det är det inte utan ett nätverk utan krav på medlemskap.

Ordvalen är rätt likt ett inlägg jag läste på ett järnvägsrelaterat forum på nätet. Jag tror det där webkortet enbart är gjort för att uttrycka sitt missnöje över att nätverket har lyckats föra fram sina åsikter så pass väl i media att det börjar märkas i SJ eller Banverkets organisation. Oddset för att det är skrivet av någon på SJ eller Banverket som INTE pendlar är väl någonstans 1,01.

Kommentarerna på perrongen på Cst i går när 17.10 var sent var inte nådiga.

Mitt råd är kasta kortet och kör för fullt.

/ Bengt K

From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
Subject: [uppsalapendeln] det kom ett anonymt web-vykort...
Date: Tue, 20 Apr 2004 08:24:57 +0200

Till: Beste
Från: Pernilla.S

Det är tråkigt att ni ger oss Uppsalapendlarna dåligt rykte! Vi är många som är nöjda med SJ. En bekant till mig är med på eran mejlinglista, och han säger att ni är patetiska. Jag bor i Uppsala, och pendlar till Stockholm. Jag reser 10-12 resor per vecka, och jag har nästan aldrig blivit sen till jobbet. Det pratas mycket om er i föreningen på tågen, folk har börjat att tappa resepekten för er, och ett gäng skall starta en ny pendlarförening eftersom ni inte lever i verkligheten. Ni förstör för vanliga pendlare. Jag är mest förvånad över efter ha läst vad som finns på mejlinglistan, och sedan pratat med skribenterna, så står de inte för sina åsikter, utan vänder kappan efter vinden....löjligt

Chat: Ha en fest på Habbo Hotel http://habbohotel.msn.se/habbo/sv/channelizer Checka in här!