[uppsalapendeln] Uppsala-Eskilstuna...?????

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 30 Jan 2003 10:29:44 +0100

en annan grej: de där eländiga Svealandsbanetågen (de som startar i Uppsala och går via Stockholm till Eskilstuna och sen tillbaka via perrong 17/18 i Stockholm - alltid försenade) - hur har dessa kommit till?

Finns det någon som vid sina sinnens fulla bruk skulle resa Uppsala-Eskilstuna via Stockholm? När tågen närmar sig Stockholm, brukar personalen ibland ropa ut varifrån andra tåg avgår (i o f s lovvärt), men
vem reser Uppsala-Stockholm för att sen byta till tåget mot Västerås? Detta begriper jag inte alls, om jag vill från Uppsala till Eskilstuna eller Västerås, tar jag nog bussen till Enköping (45 minuter med 804:an) och hoppar på tåget där, alternativt tåg via Sala-Västerås-Eskilstuna. Vad är det för egendomlig res-vane-uppfattning som SJ uppvisar i detta? Varför skulle folk spendera nästan 2 timmar extra bara för att få "förmånen" att resa över Stockholm C ?