[smartdoctor] Re: zapisnik

  • From: Zrinko Karlović <zrinko.karlovic@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 5 Jun 2012 10:32:40 +0200

Teško je govoriti o upućivanjima jer ipak u nekim bolnicama sustav internih
uputnica funkcionira, što znači da se pacijenti još više upućuju u SKZZ
nego se iz pukog brojanja crvenih uputnica to može zaključiti.

Naime, da nisu napisane interne uputnice napisali bismo mi crvene i sve bi
još više palo na našu dušu.  Koliko je, međutim, od onoga što smo potpisali
indicirano s naše strane nemoguće je provjeriti.  Ali isto tako, mnoge
uputnice koje potpišemo po tuđoj preporuci i mi bismo napisali da i nije
bilo preporuke, jer postoji medicinska indikacija.

Zato je naprosto apsurdno na ovaj ili onaj način brojati uputnice i iz toga
donositi ocjenu nečijeg (ne)rada ili (ne)kvalitete.  Ono što bi se moglo
učiniti jest izdvojiti uputnice koje nisu imale medicinsku indikaciju i
analizirati tko je i zašto napisao njih, a ne analizirati ono što je
opravdano, jer znači da je za time postojala potreba i da bi pacijentu to
svatko napisao, bio PZZ ili SKZZ.

Druga je stvar što se često kod nas ne evidentira svaki postupak, pa i
pregled, dok se u bolnici pod pregledom piše svaka posjeta pa ako pacijenta
(koji je "pregledan") uopće nije bilo ni u gradu a kamo li ordinaciji.  I
to je veći korijen neusklađenosti i loših omjera.  Trebalo bi analizirati
kolika je realna razlika između učinjenog i evidentiranog (osobno,
priznajem da sam zbog vječnih problema oko naplate participacija, ne u
smislu pacijentovog odbijanja da plati nego problema oko izvješća - tko je
trebao platiti a tko ne - sklon pisati šifre usluga za koje se
participacija ne plaća, a time smanjujem broj pregleda u izvješćima).

Treba također uzeti u obzir da se trenutno uglavnom barata brojkama iz
izvješća za 2010., a tada smo neko vrijeme mi u KoHOMu bojkotirali naplatu
participacija i isto tako često pisali druge šifre.  Sad to koriste protiv
nas.

Dana 5. lipnja 2012. 09:48 Teo Depolo <teo.depolo@xxxxxxxxxxx> je