[smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: PROÈITAJTE (c)TO KLINIÈARI PI(c)U O NAMA NA STUDENTSKOM FORUMU

  • From: Zrinko Karlović <zrinko.karlovic@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 8 Jan 2012 06:12:12 +0100

Draga Marina,

ono o idiotima i ignorantima...možda se sjećaš kad sam prije više mjeseci
pisao o "uravnilovki krivice".  To nije ništa vezano uz medicinu ili uz
hrvatske okolnosti, nego globalni trend kojega smo mi spremno prihvatili
jer smo još od ranijih vremena bili ionako odrastali u mentalitetu raznih
uravnilovki.  Jedna od karakteristika primjene uravnilovke krivice jest
isključivanje vlastite grupe iz uravnilovke, pa će bolničkim kolegama
cijela primarna biti problematična, ali ćemo i mi biti skloni tome da ne
priznamo kako i u bolnici nisu svi jednaki.  Kolega koji piše svojoj
ciljnoj grupi očekuje da će većina čitatelja biti kandidati za kliničke
specijalizacije (a to je i točno, statistički velika većina to želi, većina
i uspije, pa i neki koji ostanu u OM jer nisu uspjeli drugo imaju zapravo
mentalitet kliničara, nerijetko toliko da i sami ne vjeruju u ono što rade,
a posljedično opet zato rade tako da OM dolazi na još gori glas - ne kažem
da to rade namjerno, ni slučajno, naprosto im nije stalo jer su rezignirani
što su im propali njihovi snovi), i budućim članovima svoje kaste govori sa
stavom kojeg će i oni kad-tad usvojiti.

Što se pak tiče 30000 pregleda, ovisi što tko smatra pregledom.  No način
pisanja kolege i daje dojam da se ne radi o osobi bliže kraju karijere,
nego osobi kojoj su još svježe uspomene na tijek studiranja sa svim
njegovim manjkavostima.

Napokon, broj pregleda je krajnje relativna stvar i ovisi o tome kako tko
ozbiljno shvaća tu riječ.  A danas je u svijetu, kao i uravnilovka krivice,
trend obezvrijeđivanja riječi, pa kao što su inflacijom neprimjerene i
pogrešne upotrebe obezvrijeđene riječi kao ljubav, istina, mišljenje, djelo
i sl., tako je obezvrijeđena i riječ "pregled". Za kliničara je pregled
svaka stvar koju učini kad mu netko donese uputnicu, ali oni se bar svi u
tom pogledu drže istog kriteriaj, dok kod nas u PZZ postoji totalna
anarhija tko će što i kako šifrirati, a jedan od razloga su i neujednačeni
informatički programi, te provođenje participacije.  I zato će netko mnogo
težim i marljivijim radom puno dulje skupljati tih 30000 pregleda nego
netko tko olako ukucava šifru, kao što bez razmišljanja govori o svom
mišljenju, a ljubav jednako izjavljuje svojoj životnoj odabranici,
nogometnom klubu i uskršnjoj purici s mlincima.

Pozdrav

Zrinko

PNG image