[smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] RE: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] ONI NEMAJU POJMA ŠTO JE TO ZDRAVSTVENA ZAŠTITA

  • From: Zrinko Karlović <zrinko.karlovic@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 15 Jun 2012 14:49:06 +0200

Da, Irena, to je grupna praksa iz bajki i to ne braće Grimm (jer tamo sve
vrvi zlim maćehama i vješticama i time više liči na našu stvarnost nego na
lijepe bajke).  I to su one pozitivne strane koje je isticala Ida, koje sam
dopunjavao ja pa sam dobio po prstima (želim vjerovati da sam bio krivo
shvaćen).

 Ali kad sam skeptičan razlog je u tome da sam svojevremeno isprobao i
nešto što bi u ružnijoj perspektivi, a našim okolnostima, moglo nekome
pasti na pamet za reinkarnaciju (umjesto norveških otoka).  Još u *one
dane*udruženog rada bilo nas je 6 liječnika na nekih 22 tisuće ljudi u
jednom
DZ-u, a morali smo odrađivati po naredbama odozgo i nekoliko tvorničkih
ambulanti, pa smo sjedili dva ili četiri sata u tvornicama od 200 odnosno
500 ljudi (i ubijali vrijeme jer smo im morali biti na raspolaganju, a oni
su bili zdravi i za strojem) dok su ostali pacijenti čekali u loše
diferenciranim nakupinama u DZ-u.  A kako nije bilo hitne obavljali smo i
dežurstva po noći.  Radno vrijeme bilo je pravo po doktrini, jutarnja
smjena 6-14 popodnevna 14-22, i ako je netko došao u 21:50 po recept morali
smo ga primiti (to su bili oni dobri radnici koji su isto tako radili do
22, odnosno koji su *trebali raditi* do 22.  I pokrivali smo jedni druge
kako se moglo, jer iako u to vrijeme još nije bilo slobodnog upisa znalo se
koji pacijent pripada kojem liječniku.  A radilo se u tjednim smjenama, i
onda je nekome odozgo palo na pamet da se ne isplati doktorima plaćati
dežurstvo nego treba uvesti noćnu smjenu 22-6 i jedan će liječnik raditi u
pravoj radničkoj smjeni kao u željezari svoju normalnu noćnu šihtu.

E kad nam uvedu grupe sa takvim šihtama, a to je najvjerojatnija varijanta,
onda mi, Marko, reci kako će jedan liječnik pratiti tog svog pacijenta,
hoće li on - budući da je to prava smjena samo u malo manje uobičajeno
vrijeme - naručivati pacijente od 22 do 6 (i raditi kućne od 5 do 6?) ili
će taj pacijent ipak tijekom dana ići nekome drugom, kako već stigne, i
nitko neće imati pravi kontinuirani nadzor.  Jer, to nije samo par tjedana
godišnjeg (kad se pacijent ako nije hitno strpi i pričeka svog liječnika)
nego su to  redovna, učestala odsustva zbog kojih pacijent nikad neće biti
siguran kad može naći onog liječnika kojeg je navodno izabrao.  I nije li
to početak kraja koncepta osobnog liječnika koji prateći pacijenta tijekom
godina i s trajnim uvidom u njegove stanje najbolje može ocjenjivati
njegove zdravstvene rizike i ograničenja, kontraindikacije i interakcije
itd?  Ili bolje reći, to nije početak kraja jer smo tu fazu već davno
prohodali kroz reforme, nego to je kraj kraja.