[smartdoctor] Re: [smartdoctor] FW: [smartdoctor] RE: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] RE: [smartdoctor] Unatoč sustavu

  • From: Zrinko Karlović <zrinko.karlovic@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 19 Jun 2012 21:25:49 +0200

Upravo je to, Morena (i Karmen, naravno), ono što sam govorio u jednom
sasvim drugom kontekstu, ali ovo bi moglo biti dobro rješenje:

Omjer pregleda 1:4 kojega zagovaraju zadnje generacije ministara naprosto
je nemoguće postići uz sadašnji način evidencije.  Naime, PZZ ima cijeli
niz šifri koje određuju dolazak pacijenta, a pišu se UMJESTO pregleda, jer
sadržaj pregleda je strogo definiran.  Znači, kad pacijentu pogledamo
nalaze i dajemo savjet pišemo 97420 (savjet), ako dolazi po hrpu uputnica
koje je netko preporučio ili prepisujemo recepte prema otpusnom pismu i sl.
pišemo 91101, da ne govorim da je nezamislivo pisati pregled ako pacijent
uopće ne dođe u ambulantu.

Istovremeno SVAKA posjeta pacijenta liječniku evidentira se kao pregled, a
upravo smo mi u PZZ oni koji to omogućuju jer mi *tražimo* pregled, a
tražimo ga zato što moramo, jer ako se ne radi o dijagnostici (kategorija C
na uputnici) mi šifriramo A što je automatski pregled, samo razlikujemo
obični, kontrolni, kompletni itd, no sve su to pregledi i kao takvi svako
DONOŠENJE UPUTNICE u ordinaciju liječnika SKZZ evidentira se kao pregled.
Iako se nekad radi o konzultaciji, prepisivanju nalaza pretrage uz
preporuku da se ode obaviti još koja dijagnostika (ili se zaključi da
pacijent više ne pripada u nadležnost te struke), nerijetko rodbina donosi
nalaze ili opiše stanje pacijenta (npr prisihatru), a najbolja varijanta za
štancanje usluga pregleda jest kad medicinske sestre iz domova uzmu
dokumentaciju svojih štićenika i same odu kardiologu, neurologu (stanje po
inzultu!), fizijatru (po preporuke za fizikalnu terapiju u kući) i iznad
svega dijabetologu, te jednim dolaskom bez ijednog pacijenta riješe za
sljedećih par mjeseci cjelokupnu kroničarsku problematiku svoje populacije.

Uvođenjem e-konzultacija pokazao bi se bitno realniji odmjer pregleda PZZ
vs SKZZ (a što je postao jedan od ozbiljnih kriterija kojim se dokazuje
nerad obiteljske medicine).

Dana 19. lipnja 2012. 17:43 Morena Butkovic