[smartdoctor] Re: SPLIT PRIDE

  • From: Zrinko Karlović <zrinko.karlovic@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 9 Jun 2012 00:49:08 +0200

E, Zlatko, Zlatko, dobivamo mi* PRIDE* stalno od Haze...malo propisa, malo
kazni, malo formulara, malo kontroli...

Irena, trebamo razlikovati položaj u društvu i kriminal.  Kad je četa
samooćelavljelih upala u klub ružičastih i obavila ples s toljagama, to je
posao za policiju i pravosuđe.  I kao što je klub bio u podrumu, ja mogu
zamisliti cijeli niz lijepih podruma gdje ovi koji frizuru rade Opal pastom
mogu provesti dovoljno vremena da se izgledom  izjednače s Dražom koji je
isto tako bio nježan prema sebi različitima, pa kad imaju zajedničkih točki
što da i ne izgledaju jednako.

I oni koji su zaglavili zbog svoje dinamovštine ili hajdukovštine, ili
romstva, srpstva, bušmanstva ili vijetnamstva nisu stradali zbog društva
nego zbog patoloških pojedinaca kojih je bilo u svakom djeliću naše (homo
pseudosapiens) povijesti.  A u civiliziranim društvima znalo se kako se
takvim pojedincima postupa.  Isto tako su neki premlaćeni zato što pobiru
jabuku (nekad tuđu a nekad i svoju) ili zato što su im djeca napravila neku
psinu u školi, ili zato što su u nekoj situaciji digli ruku ili glas ili
zato što to nisu učinili, zato što su se vjenčali ili se nisu vjenčali s
nekim određenim ili bilo s kime, a nekad i zato što su imali glavu, ruke i
noge i odgovorali opisu ljudskog bića i bili na krivom mjestu u krivo
vrijeme.

Ako događaj koji se najavljuje nećemo, kako ti ističeš, nazvati "paradom"
nego pravom hrvatskom riječi "pride" onda, kad s hrvatskog prevedemo
"pride" na hrvatski, dobijemo "ponos" pa zapravo ne vidim ni semantičku
razliku između "parade" ("svečane povorke") ili "pride"-a, ali je i dalje
vidim prema prosvjedu.

Ukoliko se netko kreće u paradi kako god je zvao, zato što slavi ili je
ponosan na to što je ružičast, smeđ, zelen, crn, onda znači da mu ne smeta
što mu se događa jer inače ne bi slavio i ne bi bio ponosan.  Je li razlog
ponosa kad vas premlate na cesti?  Očito je u pitanju nešto drugo.  Kako se
samo radnice Kamenskog ili traktoristi iz Slavonije ili razbijači kamena s
Brača nisu sjetili organizirati *pride* da proslave svoje uspjehe?

S druge strane, ako je to ipak neki prosvjed (ali zašto su onda svi tako
napadno veseli, puni pjesme i šarenila, isticanja tog *pridea* svim
sredstvima?) onda bi tako mogli prosvjedovati i svi oni koji u podrume ne
odlaze u klub nego radionice gdje ih poslodavac ne mlati letvama nego
niskim plaćama (iako ja znam slučajeve gdje su i šake radile), mogli bi u
paradu svi taksisti jer znamo koliko su taksista napadali pa i ubijali, pa
bi trebala biti parada blagajnika u bankama, kladionicama i mjenjačnicama,
onda pride vozača tramvaja... a da ne govorimo o povorci žena, jer i žene
su napadane, ali i muževa jer (da, znam da je to puno rjeđe) i oni svašta
prožive (samo ih je sram govoriti dok žene imaju javnu podršku pa, iako ni
one neće to učiniti odmah i javno, ipak će se prije otvoriti), onda tu bi
mogla biti i parada djece a iza njih i 'parada roditelja.  A nemojmo
zaboraviti učitelje, profesore, a kako vrijeme prolazi i odgajatelje u
vrtićima.

Ja nisam čuo da je netko pozivao na bojkot nekog pjevača, sportaša ili
glumca zato što pripada izvjesnoj manjinskoj skupini.  (Naprotiv, danas će
im to prije biti bonus, odlična reklama, prije će se netko iz većine
deklarirati manjincem nego obratno!)  Isto tako do sad nisam upoznao
čovjeka koji je dobio otkaz *samo* zbog neke pripadnosti.  Ali sam upoznao
jako mnogo onih koji su dobili otkaz kao pripadnici svih mogućih većina,
nacionalnih, spolnih, vjerskih i ostalih.  I među njima je vjerojatno bilo
i nekih manjinaca, ali su dijelili sudbinu onih drugih.  Nekako mi se čini
da oni neće u subotu u Split.

A budemo li mi liječnici otišli u nešto, to može biti samo prosvjed, jer
koja nam je radost i ponos što smo ono što jesmo, pa da organiziramo
paradu?  Kad bi neko od moje djece diplomiralo medicinu (što se srećom
nikad neće dogoditi) za diplomu ne bih organizirao *pride* nego karmine.

Dana 8. lipnja 2012. 22:34 Zlatko Sušanj <zlatko.susanj@xxxxxxxxx> je