[slikom] Re: Problem s Jawsom posle izlaska iz Skypea

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 14 Aug 2014 14:37:27 +0200

    Zdravo Ninoslave,

    Nemam konkretan odgovor na tvoje pitanje, osim da nisi jedini koji ovo
pita. Istina, nije bilo pitanja na listi "SliKom" ali odgovor traži
nekoliko članova ove liste i izvan nje. Malo neobičan problem, ja ga lično
nemam mada sam takođe uradio Skype update na najnoviju verziju. Koristim
JAWS 15.0, anReader Snežanu najnoviju verziju i Windows 7.
    Za jedan slučaj koji znam, radi se o istom problemu i koristi se
Windows XP.   Takođe, još jedan Windows XP ali kod njega JAWS prestaje da
radi. Ono šta ne znam, možda bi pomoglo da li se isti problem dešava i kada
je u pitanju Eloquence ili samo kada je u pitanju anReader. Sve ovo pitam
samo da se pokuša locirati problem, da li je on u čitaču JAWS ili u
sintezi. Ja sam od onih koji je u praksi osjetio da je najčešće bila kriva
sinteza i to baš anReader.

    Dodatno za nešto naprednije korisnike računara. Problem restartovanja
JAWS-a, ja sam riješio tako što sam napravio *.bat datoteku sljedećeg
sadržaja:

@echo off
"C:\Program Files\Freedom Scientific\Runtime JAWS\15.0\JFWKill.exe"
start jaws15

Datoteku ostavio na C: disku, napravio shourtcut, na desktop i dodjelio
prečicu Ctrl+Alt+F4, tako da restart JAWS-a radim jednom prečicom. U
ponuđenom sadržaju treba zamjeniti brojeve kako bi odgovarali korišćenoj
verziji JAWS-a. Takođe, samo za naprednije korisnike, druga linija može da
se piše i ovako:
taskkill /im jfw.exe /f

    Razumljivo u prvom slučaju JAWS se isključuje JAWS opcijom, u drugom
slučaju JAWS se isključuje u task menadžeru i navodi se samo ime izvršne
datoteke a ne put i verzija JAWS-a.

    Pozdrav, Gradimir