[slikom] Re: Odgovor na poruku "Bezobrazluk na delu"

  • From: Saša Grbić <sasagrbic@xxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 7 Mar 2006 21:13:21 +0100

Bravo Bato.
  ----- Original Message -----
  From: Apolo - BJ
  To: slikom@xxxxxxxxxxxxx
  Sent: Tuesday, March 07, 2006 6:52 PM
  Subject: [slikom] Re: Odgovor na poruku "Bezobrazluk na delu"

  zdravo Ixi,

  nisam sudija a ni glasogovornik gospodina Nebojse Markovica, ali bih da
  iznesem svoj utisak na osnovu poruke g. Markovica koju am pazljivo procitao.

  U njegovom obracanju nisam primetio da preti onima koji u domacoj radinosti
  koriste JAWS, niti je reako da ce im slati policiju na vrata... Doduse, im
  je da koriste demo verziju, jer je to, strogo gledano, jedino legalno.

  No, g. Markovic insistira da se zapocne sa postupnim legalizovanjem JAWS-a,
  i to pre svega, u drzavnim ustanovama, preduzecima i organizacijama slepih.
  Po mom misljenju, to je jedan noramlan zahtev ili normalno ocekivanj. Svako
  ko se legalno bavi  nekim poslom, ocekuje i, po zakonu ima prava da zahteva
  legalnu kupovinu autorizovanog softvera. Druga je stvar shto nije dobro
  odmah u startu ici sa rpetnjama... No, koliko je meni poznato, ovo shto
  gospodin Markovic trazi nije start. Vidimo iz njegove poruke da je on
  poslednji sastanak sa predstavnicima Saveza slepih imao jos u Novembru
  prosle godine a da do danas nije dobio nikakav odgovor.

  Mislim da je najbolje, da se, u jednom smirenom tonu, uz puno obostrano
  razumevanje svih: i korisnika i prodavaca JAWS-a, i uopste, softvera, traze
  nacini da se softveri legalizuju, naravno, najpre u ustanovama, preduzecima
  i organizacijama, a onda, zdravlje Boze, za koju godinu, kada nam plate budu
  po dve hiljade Evra, da ih i mi, individualci legalizujemo.

  Ono shto nije dobro u recima i stavu gospodjice Markovic, to je upravo taj
  stav da drazva daje primer durgima kako treba krshiti zakon i kako treba
  nelegalno koristiti softver. Po mom misljenju, drazva treba da bude prva ta
  koja ce kupovati slepima legalan softver. Kao shto je obezbedila 20 hiljda
  evra za AnReader (to je svakako izuzetno lep i dobar gest9), isto tako treba
  da obezbedi 20 hilajda evra da se kupi legalan citac ekrana, bilo JAWS, bilo
  Window-Eyes (ne navodim druge, jer smatram da su ova dva ipak najbolji).

  Mogu da razumem da se nema para, i sam spadam u hronièno bespariène ljude,
  mogu upravo zbog toga da razumem i nasu prinudjenost da koristimo krakovan
  softver i slicno, ali ono shto ne mogu i necu da razumem i da prihvatim, to
  je primitivizamnekih, njihov vulgarni vokabular, njihovu pricu kako je to
  dobro shto koristimo ilegalno softver, i kako je svako onaj ko psotavi
  pitanje legalnosti "gramziv" ili "derikoza" i slicno. Hocu da kazem, licno
  ne rado koristim bilo koji krakovani softver i trudim se, kad god je to
  moguce da svaki od njih shto pre legalizujem, a to preporucujem svima.

   razumem Najkrace receno, koristimo ilegalno niz softvera, jer smo, vecina
  od nas na to prinudjeni, no to nije dobro, to nije nesto cime treba da se
  ponosimo. Ima i nekih koji sebi mogu da priuste i autorizovane softver, pa
  ipak koriste piratske varijante. No, svako odgovara za sebe i zaista nemam
  nameru da ikome drzim slovo.

  Ponovicu samo, da svi mi, treba da pritiskamo drzavu da pomogne svima nama,
  mislim svima nama slepima, da shto pre dodjemo do legalnog softvera: i
  Winodwsa, i JAWS-a, i Window-Eyes-a, i tako dalje i tako dalje... a tamo gde
  softver kosta do 50 Evra, tu i sami da se potrudimo da takav softver kupimo.

  Pitajte cika Muju iz Svajcarske, da li se tamo uopste postavljaju ovakva
  pitanja: da li koristiti ili ne legalni softver ili je mozda bolje koristiti
  pirateriju. Naravno da se tamo takva pitanja ne postavljaju; zna se da se
  mora imati legalno autorizovan softver. Naravno, njihov standard je
  visestruko veci, ali to ne zanci da mi treba da razvijamo lopovsku
  psihologiju, nego da nastojimo da shto pre izadjemo iz mreze takve
  psihologije.

  Hvala na strpljenju!

  lep pozdrav,
  Bratimir