[SKRIVA] RE: [SKRIVA] om växthuseffekt-insändaren

  • From: Torbjörn Wester <torbjorn_wester@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 28 Oct 2009 19:09:58 +0100

> Date: Wed, 28 Oct 2009 10:12:42 -0700
> From: dr.jagerbrand@xxxxxxxxx
> Subject: [SKRIVA] om växthuseffekt-insändaren
> To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
>
> Som forskare på klimatförändringar måste jag dessutom tyvärr meddela att det
> som skrivs inte är speciellt seriöst heller. Tex att hävda att IPCC är en
> politisk organ när det i själva verket består av större delen av all världens
> forskare inom området (varav flera ifrån Sverige). Logiken bakom artikeln är
> tvetydig. Försöker han säga att det inte finns någon temperaturökning pga
> [...]

Här håller jag med dig.
Visserligen är det sant utifrån ett kunskapsteoretiskt perspektiv att man
faktiskt kan ifrågasätta den androgena växthuseffekten (cogito ergo sum - det
är inte mycket vi vet och jag har själv aldrig mätt upp bevisen för att jorden
är rund), men jag tycker att kritiken mot den androgena växthuseffekten oftast
har formen av "konspirationsteori". Väldigt få som debatterar frågan har
tillräckliga naturvetenskapliga kunskaper.
Mvh.Torbjörn
Nya Windows 7 gör allt lite enklare. Hitta en dator som passar dig!
http://windows.microsoft.com/shop