[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: "Mohamed Omars islamistiska kovändning"

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 14 Apr 2013 10:15:13 +0000

> Denna
> gång löpte inte den svenska naiviteten amok.
> / Rickard
Är det någon som är förvånad -utom Mohamed O. själv kanske- ???Var inte detta
väntat?
Här är en text från Helsingborgs dagblad som påminner om hur mångasom fått gå
efter extern (och intern) kritik/anklaganden/avslöjanden:
http://hd.se/ledare/2012/03/31/politiker-kommer-och-avgar/
En del åkte ut direkt som denne Omar, knappt hade partiledningen presenteratsin
nya "laguppställning" förrän media gjort diverse scoop om obetalda
tv-licensersvartjobbande barnflickor mm och så var det hej då och välkommen
till någon från avbytarbänken,
När någonsin har "tal i egen sak" fungerat? INGEN litar på vad som sägs eller
skrivs somsvar på ett anklagande/avslöjande.Det skulle vara de allra närmast
troende och sörjande då. Men det är mer för att devägrar ÄNDRA uppfattning än
att de verkligen ens lyssnat/läst något försvarstal.Alla andra kommer att
minnas M Omar som den där antisemit-islamisten. Punkt.Precis som man minns Mona
Sahlin som Tobleronekärringen. Hon som köpte den beryktadetobleronen och blöjor
med sitt kreditkort från riksdagen avsett för officiella utgifter.Hur många
minns något av hennes säkert känslosamma tvsända tal? Egentligen.Om man inte
läst om det i en handbok för retorik och då minns man ändå mestatt hon hade vit
blus på sig och att vitt symboliserar oskuld och att det varett medvetet val.
+ Här kommer ett avslöjande!!! Eller påminnelse;)De där talen pssst!! de skrivs
inte av politikerna själva.Det finns informationssekreterare som arbetar med
det.
Läste förresten en "rolig" krönika i Aftonbladet som refererade till forskning
om hur"folks" tänkande och köpvanor påverkas av kampanjjournalistik.  En tid
efter köttfärsskandalerna på ICA (ommärkningen) ÖKADE försäljningen av
---köttfärs!Forskarna tänkte sig att allmänhetens tankebanor gick ungefär så
här:"Usch aldrig mer köttfärs!" ---"Aldrig mer köttfärs från ICA i alla fall.
Fy!"-----"Det var något med köttfärs som jag läst ? Eller?"----"AH, extrapris
på köttfärs på ICA. Jättegott!"
Länkar i tankekedjorna faller bort och kan ersättas med sin motsats
eventuellt.Därför skulle (det här är rent hypotetiskt) folk på FB kunna minnas
mig intesom någon hr Berghorn tycker skriver konstigt utan som "hon som skriver
konstigt". Punkt.(Rent hypotetiskt alltså)
Ja, just det. Jag tycker inte att man kan påstå att "radikalfeminism är en
underavdelningav extremvänstern" eller hur det nu uttrycktes.Även om just jag t
ex BÅDE röstar på vänsterpartiet och anser att jag är en människa(även omjag
tydligen lider av medfött kromosomfel som gör att jag utvecklat för lite hår på
bröstet ochlite andra kroppsliga defekter)Men alla högersinnade kvinnor är
alltså lightfeminister? De där suffragetterna som kom från bättre bemedlade
familjer var alla också extremtvänsterorienterade?Skulle man också kunna påstå
att radikala antifeminister är högerextremister??