[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Nytt upprop: Intresse för SKRIVA-pub?

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 27 Nov 2011 04:09:27 +0100

From: s.askernas@xxxxxxxxx
> Torsdag 15/12 låter prima.
> /Stefan
  OK. Jag skall se om jag inte kan boka något bord på Loch Ness då (ingen har
något annat förslag?). Förslagsvis kl 18.00. Jag får se till att posta notis om
saken även på t ex Kapitel1-siten.
  Men, jag har ju en idé om att man kan ha en (frivillig, förstås) skrivövning
som folk kan ta med sig, något på 0,5-1 A4 (glest radavstånd). Här är några
förslag, och jag vill gärna ha synpunkter på vad som låter intressantast:

* Skriv en kort dialog där en hemlighet antyds eller avslöjas.

* Gör en miljöbeskrivning av en gata, där något oväntat eller intressant
plötsligt inträffar.

* Skriv om en välkänd s k rolig historia (typ "Har ni åskledare? / "Nej, men vi
har blixtlås") i stilsorten "show" (gestaltning) istället för "tell" (referat).

Låter något av ovanstående som användbart, eller finns andra förslag?

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / Läs AE i
nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)