[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Behöver hjälp att hitta svenska författare som skrivit om tidsresor

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 4 Dec 2012 17:20:24 +0100

Bertil skrev:
> I den antologi som h:ström släpper om några dagar - se mitt mejl klockan
> 15:24 tidigare i dag - finns en essä om tidsrelaterade faktasier i
> 1800-talets svenska sf. Essän är en förkortad sammanfattning av texter som
> ingår i mitt omfattande projekt om svenska faktasier sedan 1600-talet, som i
> varje fall Ahrvid känner till en del om.
  Och tack för evenemangstipset om boksläppet! Jag skall försöka titta in på
det. (Ett problem är dock att samtidigt är det en komedfestival på Södra
Teatern, med gästspel av klubb Sunkit. Men jag får försöka smita ifrån det en
stund.)
  Jag vet inte om H:ströms delar ut recex av boken. Om du har kontakt med dem
kanske du kunde lägga ett ord för att jag kunde få ett ex? I så fall kan jag
försöka ordna en kopia av artikeln om tidsrelaterade faktasier åt vår
frågeställare.

--Ahrvid

Ps. Och det är bra om flera kommer med evenemangstips! (Jag brukar täcka sådant
som rör sf/fantasy/skräck, men också litteratur och kultur i allmänhet om det
låter särskilt intressant, samt ibland vetenskapsgrejor.)

www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier
i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som ljudbok:
http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även AE i nya
Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! - och nya E-antologin Skottdagen,
http://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081454 / YXSKAFTBUD, GE
VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)