[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Bakgrunden till Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor"

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 13 May 2013 14:52:27 +0200

From: rickard.berghorn@xxxxxxxxx
> Det fanns en misstanke i Baksis bok om att Stieg Larsson haft en
> sexuell relation med Tobias Hübinette
  En sådan ev misstanke tror jag inte för en nanosekund på. Jag var kanske inte
den som kände Stieg bäst under SFSF-tiden (J-H Holmberg var den som var bundis
med Stieg; konstigt...en libertarian och en trotskijist) men jag kände honom
hyggligt bra. Han var inte benägen åt Hübinette eller något sådant (och håller
med om att TH var en vandrande katastrof). Stieg och Eva var så söta
tillsammans. The Girl in his Life, utan tvivel - och just att de var så tighta
gör att det känns plågsamt hur fam Larsson behandlat Eva.

ahrvid@xxxxxxxxxxx / Be an @SFJournalen Twitter Follower for
all the latest news in short form! / Gå med i SKRIVA - för författande,
sf, fantasy, kultur (skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) info
 www.skriva.bravewriting.com - delta i vår novelltävling! / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081462 /
 Läs även AE i nya E-antologin Sista resan,
http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan  / YXSKAFTBUD, GE VÅR
WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)